Leuk om te horen. Heel benieuwd wat je ervaringen zijn.
groeten
André
Leuk om te horen. Heel benieuwd wat je ervaringen zijn.
groeten
André
Mooi! Krijg een Oris 65 dresser gevoel bij dit horloge (de algemene charme, de cijfers en de datum bij de ‘6’).
Mooi horloge. Het lijkt me aan de grote kant, maar dat is moeilijk beoordelen vanaf plaatjes (en smaakgebonden, uiteraard). Lekker kleurtje, toffe sunburst, elegante wijzers. Ik ben geen fan van de kleine streepjes op de ring die meer naar het binnen ligt. Die heb ik liever aan de buitenkant, zodat ze beter afleesbaar zijn, en visueel in verband staan met de secondewijzer. Op een horloge dat geen einzeiger is, breng ik die streepjes niet in verband met de urenwijzer.
De band vind ik afschuwelijk. Die zou van mij gelijk door mogen naar het blauwe gedeelte. Maar ik weet ook wel dat die bandjes ontzettend trendy zijn.
Tsja, je moet even wachten totdat de secondewijzer weer bovenaan staat. ‘Vrij nutteloos’ vind ik sterk uitgedrukt, maar ik vind het ook een tekortkoming. Ik zou op z’n minst de secondewijzer naar nul willen kunnen laten springen.
Mijn persoonlijke conclusie: ik zou het niet kopen. Ik ervaar te veel dingen als ‘onlogisch’ aan dit horloge.
Ik vind 'm heel fraai, had als dresser voor mij nog iets kleiner mogen zijn maar die blauwe plaat maakt veel goed
Een pulsometer zonder chrono is echt op veel horloges te vinden hoor. Zeker de oude vintage modellen hadden dit. Ik tel zelf altijd 15 seconden de hartslag en doe dit maal 4.
Zo dan nog eentje maar da’s volgens mij een one push chrono, ook fraai
@dreski heb jij foto van een pulsometer zonder chrono?
Haha, Ik ook! Ik kijk het even aan maar ik ga denk ik voor mooie donkerbruine croco. Zojuist de bevestiging gehad dat hij maandag verzonden wordt.
Regel voor regel precies wat ik er ook van vind
De minute track die naar het midden ligt zie je regelmatig bij horloges. Het is gewoon niet logisch; ik heb gewoon bezwaren tegen ‘form over function’.
Ok, ik ben er niet zo in thuis. Het lijkt mij in ieder geval praktisch om op z’n minst de secondewijzer naar nul te kunnen laten springen. Het horloge hoeft van mij geen chronograaf te zijn, je hoeft immers maar één keer te kijken en dan weet je het aantal hartslagen. Dat de secondewijzer dan verder loopt maakt mij niet uit.
Maar goed, ik heb het ook zo aangeleerd.
Ik heb het
Ik heb het even nagekeken. Het antwoord is nee. List is 790CHF wat neerkomt op €728 afgerond. Ik heb een hap minder betaald.
Maar volgens mij is alleen die bovenste vintage
Is alleen om aan te geven dat dit gewoon normaal is op een 3 wijzer horloge…
Ik snap je punt, maar dat het normaal is maakt het natuurlijk niet meteen praktisch. Zonder start/stop seconde blijft het een onhandig gebeuren.
Maar goed, we lopen hier wel over te discussieren maar in de medische wereld mag je over het algemeen sowieso geen horloge dragen duss
Dat is maar hoe je het bekijkt. Het meten met een chrono vind ik weer onpraktisch. Je hebt namelijk je hand nodig om die te activeren. Dezelfde hand waarmee je de polsslag moet voelen.
Feit blijft dat wanneer mijn dokter dit echt nodig zou moeten hebben voor zijn vak ik snel een andere huisarts ga zoeken.
Iedere verzorger leert hoe je dit via een gewoon horloge ook kan berekenen.
Inderdaad, ik hoef alleen maar één seconde op de monitor naast de patiënt te kijken en ik zie zijn hartfrequentie. Handig die moderne technieken!
Even een schopje in dit oude topic! Zijn er inmiddels meer mensen in bezit van dit horloge en die wat ervaringen/foto’s willen delen ? Ik heb eigenlijk de Oris Big Crown Pointer Date op het oog (lange termijn). Maar voor het geld vind ik dit horloge er wel iets van weg hebben, en hoe dan ook erg gaaf op z’n eigen manier!