Mido Multifort

Beste allemaal,

op de zelfde rommelmarkt als in mijn voorgaande post heb ik ook een Mido Multifort gevonden.
Het is waarschijnlijk een ramp om aan te zien (ik zal proberen wat goede foto’s te maken, maar het is me nog niet gelukt) maar ik vond het altijd al een beetje een klassieker, mooier dan de Commander, dus meegenomen.

Ideaal zou het glas vervangen moeten worden en de kast gepolijst en zoiezo moet het uurwerk (dat was toen der tijd toch nog Manifactuur?) worden ontdaan van ontzettend veel oude olie, ik heb het wat wegkunnen poetsen en toen kwam er nog blinkend staal onder vandaan, maar daar is echt wat verkeerd gegaan.

Wat ik wilde vragen was wat ik het beste kan doen, ik weet eigenlijk niet of mijn horlogemaker dit kan herstellen, ik heb geen idee wat het gaat kosten. Ik denk dat het qua waarde van het horloge het misschien niet eens waard is, maar ik vind het altijd toch gewoon leuk. Dus moet ik het gewoon naar mijn horlogemaker brengen, of is het verstandig/leuk om het naar een Mido contactpunt te brengen.

Trouwens, ik kom nu langzaam tot de conclusie dat gaan samenwonen niet de stap is die je wilt nemen als je een tik als horloges hebt. Vriendin snapt noch de charme, noch de kosten (maar weet ondertussen wel wat ze mooi vind…Oi, lieverd, een Patek gaat er echt nog even niet in zitten).

Zo zonder foto is dat wat moeilijk te zeggen. Onder de naam Multifort heeft Mido veel modellen uitgebracht met verschillende werken.

Misschien best eerst meenemen naar een vertrouwde horlogemaker (wel een die voor mechanische horloges nog alle werk zelf uitvoert) om een mening te vragen. Dan kan je nog steeds beslissen. Oude Mido’s zijn het in elk geval altijd waard om te laten herstellen / restaureren !

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.