Hierbij een Mido Ocean Star Datoday uit vermoedelijk 1962. Gekocht door mijn destijds 16-jarige vader. Hij heeft het zijn hele leven gedragen, ook in zijn militaire diensttijd in de tropen “waar de Omega’s van zijn collega’s het allemaal begaven”.
Niet lang geleden krijg ik het van hem toen hij op zijn sterfbed lag. Hij loopt niet zo goed meer en de kroon is wat lastig te bedienen. Ik wil de Mido laten restaureren en hem zelf ook regelmatig dragen. Heeft er wellicht iemand voor mij een goed adres?
6 likes
Mido had destijds vrij inovatieve manier om waterdichtheid te garanderen. Goeie keus geweest van je vader.
1 like
Oh thanks RBK!
Mido maakt nog steeds mooie klokken. Jammer dat het geen bekend merk meer is en je het nooit meer bij juweliers ziet…
1 like
Er zijn veel kundige uurwerkmakers, in welke regio woon je?
Oegstgeest, Zuid-Holland
@vinwat gaf tijdens de workshop afgelopen dinsdag ook aan liefhebber van Mido te zijn en wat een ondergewaardeerd merk het is met uitstekende uurwerken. Misschien kan hij iets voor je betekenen?
In Duitsland zie je ze nog wel vaak liggen! Best leuke dingen maken ze, die in zekere zin nog op dit model lijken.