MIDO only

Erg leuk horloge moet ik zeggen.
Binnenkort maar eens gaan zitten voor een uitgebreide fotoshoot/review.

14 likes

Prachtig :kissing::ok_hand:t3:

1 like

Hoeft niet met mate, laat die Ocean Star datoday nog es zien :heart_eyes:

1 like

Hahaha, u vraagt, wij draaien.
Daarnaast nog een berichtje uit een Chronos van de vorige eeuw. Daar wordt deze bescheiden stunner ingedeeld in de top 50 van meest betekenende horloges van de 20e eeuw.

11 likes

Heel fijn! Ik zie het niet helemaal: is het een volle vintage, of een van de nieuwere, maar dan voordat ze hem niet meer bij de ocean star lijn stopten?

1 like

Vintage!
Hoewel, ik denk dat ie van 1997 is.
Met certificaat

2 likes

Er is tegenwoordig weer een uitvoering (3) op de markt.
Soort Tribute of jubileum of wass auch…

cd7da-mido2bcommander2bshade2bspecial2bedition2bin2brose2bgold2bpvd2bcase2b2528m8429-3-23-1125292b5 b077f-mido2bcommander2bshade2bspecial2bedition2b2528m8429-4-27-1125292b2

Alleen op bestelling

8 likes

Als ik dit topic bekijk moet ik toch zeggen dat Mido prachtige horloges maakt. Jammer dat dit merk in Nederland maar weinig verkocht wordt. Mido heeft vaak meer dan andere merken die veel duurder zijn.

3 likes

In Duitsland begrijpen ze het beter
Mee eens dus

1 like

In Duitsland begrijpen ze wel meer beter, volg de actualiteit. Maar in Duitsland heeft men een langere traditie als het gaat om mechanische horloges. Er is daar ook in alle segmenten veel meer keus en er zijn ook genoeg Duitse merken met inhoud. In Nederland zie ik nog niet zo snel een merk ontstaan wat zich staande zou kunnen houden. Mogelijk een uitzondering voor Frederic Constant. Peter Stas begon succesvol met dit merk in Zwitserland. Nou dan kun je wel wat. Maar als ik zou mogen kiezen heb ik liever een Mido. Mido heeft een lange succesvolle geschiedenis.

1 like

Coster in Amsterdam heeft een vitrine vol!

1 like

En mijn fav, gewoon de meest minimale:

Paar fijne foto’s op de Gnomon site

3 likes

Let op @D.R, je hebt 2 uitvoeringen van hetzelfde horloge, althans vroeger, als je de uitvoering koopt met Milanaise band, dan heb je geen lugs, koop je op leer dan heb je kleine lugs .
Ik maak een foto van mijn exemplaar:

1 like

Hej hej @watchup, bij het scrollen kom ik jouw Datoday Chronometer tegen. Dit exemplaar heb ik nu om de pols.
Heb hem dus weer overgenomen van degene die hem bij jou kocht… Track&TraceHF :grin:

6 likes

En nog een Mido duo foto

Wat een ijzersterk ontwerp van die Ocean Star!

9 likes

Michiel @Michiel-Fokkema, bent ook echt wel een fan van Mido hè!
:+1:

Ik ben zeker een fan van Mido @HorlogeHalle, ik heb twee vintage Ocean stars. Maar ik denk dat je een andere Michiel bedoelt.

1 like

Nee hoor, ik bedoelde jou, maar ik vergiste me bij het plaatsen van de eerste reactie.
Jij hebt toch ook die Braun gekocht van mij?

1 like

Daar zit ook de vertegenwoordiging voor Nederland, in zelfde gebouw. Maar staat verder los van Coster.

Ohh ja, kijken = kopen …ze zijn té mooi!

Mido, wat een mooi merk is het toch

7 likes