MIDO only

Het horloge hoeft maar voor een deel uit Zwitserland afkomstig te zijn. Als ze daar een duur onderdeel voor gebruiken, of een paar dure onderdelen, mag de rest gewoon Chinees zijn.

1 like

50%, en in Zwitserland in elkaar gezet en getest. Dat geldt voor het uurwerk in elk geval.

Het ligt dus wel even iets genuanceerder dan zoals jij het stelt.

Weet je wat zo’n ETA uurwerk kost? En wat de kast en bandjes op Ali kosten?

Ik zeg niet dat het hele horloge van Chinese fabrikaat is, maar wel dat zeker weten het hele horloge niet van Zwitserse fabrikaat is.

1 like

Laten we zeggen dat je formulering niet helemaal handig is.

Een deel van de componenten van een Swiss made horloge komen uit China is wat je bedoelt.

1 like

Ja dat bedoelde ik eigenlijk haha :joy:

1 like

Even jullie ervaringen vragen. Ik zie de laatste tijd echt hele mooie modellen van Mido voorbij komen, en dan voor zeer interessante prijzen. Tenminste als ik ze vergelijk met Swiss Made horloges uit het middensegment (Longines, Certina etc).

Hoe verhoudt Mido zich tot deze merken? Ik vind deze GMT bijvoorbeeld erg geslaagd, nu “slechts” € 1.099,-……en een hele mooie maat van iets meer dan 40mm

8 likes

Idd mooie gmt

1 like

Mido is even een stapje hoger dan Hamilton tissot en certina

1 like

Is Bouman een goed adres om eens te gaan kijken, woon in Eindhoven

1 like

denk het wel haha

Heel fijn adres. Tenminste, ik heb er goede ervaringen mee. En qua afwerking is Mido echt wel goed hoor. Longines is nog mooier, maar goed, dat mag ook wel voor de prijzen.

1 like

Mido website zegt maar 3 dealers in NL, allemaal heel ver weg, klopt dat of zijn er wel degelijk meer adresjes in NL?

denk dat MIDO haar eigen adresjes wel kent, waarom zouden ze daar over jokken?

1 like

Het zou kunnen dat ze on-officieel wel voorraad hebben als sub-agent o.i.d.

6 likes

(Vrij naar Wikipedia:) Een horloge is ‘Swiss Made’ als het in Zwitserland ontworpen is. Het uurwerk is ‘Swiss Made’ als het in Zwitserland in de kast is geplaatst én wanneer de eindcontrole in Zwitserland heeft plaats gevonden. Voorts moet gelden dat 60% van de productiekosten in Zwitserland gemaakt worden.

Kortom, je kan alles in China laten maken en daar ook laten assembleren inclusief een kant en klaar ingekocht uurwerk uit bijv. Japan.

Eenmaal aangekomen in Zwitserland moet je het uurwerk uit de kast halen, weer terug plaatsen en het geheel controleren. Wat het kwaliteitsoordeel is doet niet ter zake. Het gaat erom dát er in Zwitserland een eindcontrole heeft plaatsgevonden.

Nu komt het moeilijkste deel: Vermenigvuldig je inkoopprijs met een factor groter dan 2,5 en noem dit je verkoopprijs. De productiekosten zijn nu voor meer dan 60% in Zwitserland gemaakt!

En klaar is je ‘Swiss Made’ horloge :+1:

3 likes

Een andere band op de Mido Ocean Star gemonteerd

6 likes

Al een tijdje onder de indruk van twee mooie Mido Commander Big Date horloges.

Zie foto’s hieronder.
Heeft iemand een van deze twee en zo ja wat zijn je ervaringen?

Ben benieuwd.

6 likes

De Multifort TV Big Date om vandaag.

13 likes

Heeft niemand een van deze kanjers in bezit?