MIDO only

Ik heb vandaag deze weer eens omgedaan.

10 likes

Laatste dag, zomer voorbij. De Mido OS gaat in winterslaap.
image

5 likes

Ik sta op het punt weer iets doms te doen. Net afscheid genomen van 2 mooie horloges (waaronder een Mido) om een GS te kunnen kopen, maar nu deze voorbij kwam 2 weken geleden krijg ik 'm maar niet uit m’n hoofd. Wat een heerlijk ding is dit. Ik wil 'm, IK WIL, IK WIL, IK WIL!!! Maar ja, moet eerst m’n betere helft zien te overtuigen dat ik weer dikke poet uit ons spaarvarken ga trekken. Tips, iemand?!

13 likes

Dat is hét teken!

Ik vind hem cool, maar wel stevig geprijsd voor een Mido (niet oneerbiedig bedoelt, het zijn prima horloges!). Maar zou het mezelf niet kunnen overtuigen…
In deze prijsklasse is zoveel moois.

Wellicht Chrono?

1 like

Hij is dan ook wel waanzinnig mooi! :+1:

1 like

Heb al een aanvraag uitstaan bij 2 dealers via Chrono24 voor nèt iets boven de 2K, wat niet zo’n gek bedrag is voor het type uurwerk. Ik snap wat je bedoelt met “voor een Mido”, maar ze maken wel mooi spul dat gewoon goed loopt. En als je kijkt wat je tegenwoordig voor een beetje Seiko betaalt, dan zijn dit niet eens zulke gekke bedragen. Ik weet nu al dat ik er op ga verliezen, maar ik zit niet in de hobby om geld te verdienen maar om ze te dragen en ervan te genieten. Dat mag (net als met een goede wijn of een bijzondere vakantie naar een exotisch oord) best wat geld kosten, zo lang je er maar een glimlach van op je gezicht krijgt. Want juist dat soort dingen maken het leven nou zo leuk… toch?! TOCH?! Of praat ik mezelf nu maar wat aan om de beslissing goed te praten?.. :joy:

Sjees, ik word soms gewoon gek van mezelf. :dizzy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik wil toch even toevoegen dat ik echt onder de indruk ben van de kwaliteit van Mido. Twee jaar geleden kwam ik toevallig in het bezit van een gloednieuwe Mido Ocean Star. Ik kende het merk helemaal niet, maar vond het horloge er zó goed uitzien dat ik 'm heb gekocht puur op gevoel. Vanaf het moment dat ik 'm in handen had, was ik verkocht … en dat ben ik nog steeds!

De afwerking is echt top, het uurwerk loopt superstrak met een afwijking van maar ±2 seconden per dag. Alles klopt gewoon, tot in de kleinste details. In de afgelopen twee jaar heb ik er meerdere keren complimenten over gekregen. Mido is wat mij betreft echt een ondergewaardeerd merk, maar wel een merk waar je als horlogeliefhebber héél blij van wordt!

2 likes

Ik sluit me hier volledig bij aan! Ik had dat ook bij mijn Mido Oceanstar GMT. Desondanks heb ik deze toch verkocht om geld vrij te maken voor een GS Spring Drive. Maar het merk blijft hangen, omdat het echt serieus “bang for your buck” is. Ondergewaardeerd, da’s het juiste woord ja.

1 like

Die heb ik inderdaad ook gehad er was echt onder de indruk van de afwerking. Zelfde uurwerk dat als in duurdere Longines modellen wordt gebruikt.

Bang for buck is terecht :ok_hand:t3:.
Jammer dat het in Nederland alleen niet super populair is.

Uit het archief:

6 likes

Je hebt gelijk. Ik kreeg een tegenbod van €2.000,- voor een nieuwe bij een AD via Chrono24 en dat is en aanbod dat ik niet kan weigeren. Dus; inbound, weer een nieuwe Mido!!! :smiling_face_with_three_hearts: Outbound, ik denk een van mijn Orissen… Maar, als m’n betere helft gaat bitchen, dan geef ik jou gewoon de schuld hoor. :sweat_smile:

Gevalletje “Lima Bravo” (ofwel, lekker belangrijk). Het gaat er toch niet om of iets populair is, je draagt zoiets toch omdat je er zelf blij van wordt?! Anders had ik wel alleen maar Rolex in de collectie gehad, maar dat is voorbehouden aan smaak-arme horloge-paupers. :sweat_smile:

4 likes

Erg he het horloge virus :rofl:
Gelukkig ben je niet de enige.

1 like

Vreselijk werkelijk!!! Maar gelukkig heb ik een praatgroepje waar ik terecht kan, onder de naam van HF. Kan daar zonder gène met lotgenoten over mijn verslaving praten zonder vooroordelen. We zoeken niet naar een oplossing, maar we praten erover, dat is al een begin. Toch?! :flushed::joy:

2 likes

Zeker waar! Maar ik bedoel meer in de richting van niet populair, en mede daardoor helaas ook ondergewaardeerd.

Maar… Gefeliciteerd met de aankoop :grin:! Benieuwd naar de wrist foto’s.

1 like

Hahaha, gelukkig zijn ze niet populair. Dat maakt ze nóg bijzonderder om op de pols te hebben, toch?! :wink: Bedankt voor de felicitaties, foto’s volgen zodra dat “klokkie” op de deurmat ploft vanuit Germanië.

Uit mijn archief, maar nog steeds heel erg blij mee en onder de indruk van

7 likes

stom toevallig?
Dat kan bijna niet anders, maar dit soort zaken zet je wel aan het denken.
Wat gebeurde er?
Was vandaag bij mijn ouders.
Tuurlijk komt het onderwerp horloges altijd voorbij. Mn vader bleek net zo gevoelig als ik voor mooie tijdsmetertjes.
Mido staat bij ons bneiden als sympathiek en mooi gemaakt aangeschreven. Had hem een langere tijd geleden mijn Datetodate gegeven ( op leer)
En niet zo lang geleden had ik hetzelfde model opnieuw gekocht maar dan op staal
(jullie kennen het verhaal: staal: andere aansluiting kast dan bij leer )
In mijn kistje dta ik meegenomen had zat dat horloge ook, min of meer toevallig want ik wilde mn 3 nieuwe aanwinsten laten zien en had ze in dat doosje gestopt. Maar het horloge was niet opgewonden.
Ik kom zijn Mido tegen in een van de 2008 lades die hij heeft, haal hem eruit en neem mee naar beneden: ik wilde ze naast elkaar fotograferen.
Pak de mijne uit mijn houten kistje.
Leg ze naast elkaar neer en denk wtf!! Hoe dan???
Geven ze nagenoeg dezelfde tijd aan… tsssss

12 likes

Toeval bestaat niet! Haha!

1 like

9 likes

inie mini
mido

6 likes

Hey leukerd dat!

1 like