MIDO only

Ook ik moet er dingen voor laten hoor, bij ons klotst het geld ook niet tegen de plinten! En wat voor de een €2.000,- is, is voor de ander €20.000,-, voor een select groepje 2 ton en voor weer een ander €200,-. Koop wat je jezelf kunt veroorloven en waar je happy van wordt. Dat begon bij mij in 1999 (was toen begin '30) met een zéér betaalbare SKX007 en ik geniet nog steeds van dat horloge, met name ook omdat er super gave herinneringen en hoogtepunten in mijn leven aan vast zitten.

Ondertussen kijk ik met kwijl op m’n mondhoeken naar horloges zoals een Audemars Piguet Royal Oak (way out of my reach!!!) en de Grand Seiko SLGA023G uit de Evolution 9 Collection (iets minder onbereikbaar, maar gaat er voor 10K óók niet komen). Mijn TAG Heuer Aqua Racer Professional 300 (modelnummer WBP201B.BA0632) “scratches the itch” die ik heb wanneer ik de AP en SLGA023G zie. En als ik die draag, heb ik nog steeds een grijns op m’n bakkes. Wat ik zeg, ik zit er niet in voor het geld maar voor waar ik blij van wordt. En dat hoeft op zijn beurt weer niet veel geld te kosten. Moraal van dit lulverhaal; je kunt los gaan op deze hobby, maar het hoeft niet. Belangrijkste is dat je het doet binnen budget voor jezelf en niet voor anderen die denken “oh wow, die doet het goed, want hij draagt een Rolex” of zo. Want echt, niemand zal in de praktijk zien of opmerken wat je om je pols hebt, behalve dat handje vol gekken die hier rondlopen en ik denk dat de meeste van ons succes niet afmeten aan de lengte van je … ehm, het merk en type van je horloge.

4 likes

Mido is (samen met Sinn en Junghans enkele jaren terug) een merk waarmee ik een hele collectie zou kunnen vullen.
Ze hebben zoveel originele, smaakvolle modellen met een aardige kwaliteit tegen een schappelijke prijs… Vandaag staat deze in de kijker op monochrome.

11 likes