Mido zakhorloge

Hallo,

Ik heb een gouden zakhorloge welke van mijn opa is geweest. Het is een Mido uit circa 1918/1920 volgens de verhalen. Hij werkt nog gewoon alle dagen, ik heb hem zelfs gebruikt bij het timen van de weeën van mijn vrouw…
Van de geschiedenis weet ik helemaal niets, verkopen doe ik niet maar ben wel benieuwd waarvoor ik hem zou moeten verzekeren eigenlijk.

Weet iemand iets te vertellen over dit type horloge?

Mvg,

Harry

foto’s van voor en achterzijde en uurwerk zouden helpen.

Door de flink gestegen waarde van goud is de waarde van dit horloge waarschijnlijk gelijk aan de metaalwaarde van het goud in het horloge.
Dit geldt eigenlijk voor alle gouden zakhorloges, behalve als ze van een zeer goede kwaliteit zijn(topkwaliteit zoals Ulysse nardin, Patek phillipe, en Vacheron Constantin), danwel in uitstekende staat verkeren, of er een verzamelaar is die er meer dan goudwaarde voor wil geven.

De emotionele waarde is in veel gevallen vele malen hoger dan de handelswaarde/marktwaarde van een zakhorloge.

Scherpe foto’s van het uurwerk, voorzijde en achterzijde en van opzij van het horloge kunnen helpen en een grove schatting te doen.