Mido

Ik heb mijn oog laten vallen op de Mido baroncelli power reserve.
Moet hier wel nog ff voor door sparen want de Zwitserse kalibertjes zijn best prijzig.
Waarom een Mido?
Ik hou gigantisch van dresswatches en onderstaande Mido heeft alles wat ik zoek: eenvoud, stijl en kwaliteit.
Er zijn gegarandeerd ook merken die goedkoper zijn, maar die minder naar mijn smaak zijn qua design.
Wie heeft hier allemaal een Mido en wat zijn jullie bevindingen?

Groet,

Jo

1 like

Een van de oudjes van Mido.
Ook toen al goed bezig. :+1:

2 likes

Mooi!!!:open_mouth:
Ben alleen niet zo gecharmeerd van de dagaanduiding.
Maakt voor mij e.e.a. al te druk…
Ik zie dat het een COSC horloge is.
Tevreden over dit pronkstuk…

Superding.
Zorgvuldig gemaakt en met mooie details als een verzilverde wijzerplaat.
Horloge heb ik ca 20 jaar in mijn bezit en veel gedragen.
Op tijd zetten is echter een crime.

Hoe bedoel je

Kroon is echt niet van het type dat uitsteekt.
Dus moeilijk draaien.

Mido is een prima merk met een erg goede afwerking. Wel vind ik dat van de Baroncelli er mooiere uitvoeringen zijn. Ik vind de plaats van de power reserve hier niet in balans. Maar daar moet je je natuurlijk niets van aatrekken: als jij het mooi vindt zeker kopen.

Op de gangreserveaanduiding (lang woord) na vind ik m zeer geslaagd

Mooi ding en die gangreserve doet imo absoluut geen afbreuk aan het geheel!

1 like

Ik vind m ook heel erg gaaf.
Lekker eenvoudig(ik ben van het type dresswatch) met toch iets extra’s in de vorm van de gangreserve

1 like

Ook nog eens een handige voorziening.

Hier op mijn Unomatik.

Helemaal mee eens.
Ik hou van iets extra’s zolang dit niet ten koste gaat van (te) veel drukte…
En die Meistersinger kan dit prima hebben…:slight_smile:

1 like

Kwalitatief is Mido in orde. ETA289x is ook een “step up” boven de 2824, al denk ik dat het een standard versie is. Mooi dun ook, onder de 10mm. Vreemd genoeg komt hij wat dik over in dit filmpje:

Ik vind hem wel erg groot. Naar mijn smaak te groot voor dit design (dressy, dunne bezel, vrij lege wijzerplaat). (hij is 42mm). Dat de datum halverwege de wijzeras ligt versterkt dit nog.

Ik denk ook dat hij groot valt. Stoor me geenszins aan de gangresereve weergave, maar vind ook dat de datum te ver naar binnen staat. Mido is een prima merk. Zelf heb ik, naast de welhaast verplichte Commander, een Baroncelli Heritage. De mijne is rosé, dus dat is iets anders. Maar ik zou je willen aanraden deze ook eens te bekijken:

Die is 38mm & valt al behoorlijk ruim. Zeker ook omdat hij maar 6.95mm hoog is :wink:

1 like

In mijn zoektocht vond ik in deze Mido het horloge waar ik naar op zoek was.
Eenvoudig, bijna sober zelfs-in de trant van: less is more- maar de aanwezigheid van de power reserve maakte hem voor mij compleet.
Dat van de datumplaatsing kan ik in meegaan maar vind dit niet onoverkomelijk.
Misschien hebben jullie een alternatief idee over mijn evt nieuwe “luxere” dresswatch, welke er eenvoudig strak maar met datum en power reserve moet uit komen te zien…
Bovenstaande Heritage is mooi maar heeft geen power reserve…

Gewoon voor gaan dan!!