Midsize horloges

Forumleden,

Eens wat anders dan duikers en “stoere mannenhorloges”.

Hierboven 3 horloges van het formaat “Midsize”. Alledrie 3 cm kastbreedte zonder kroon. Weliswaar in de '50 ook voor mannen mode. Ahum… Nu doorgaans als dameshorloge aangeduid. Vooral de Rotary vind ik zelf een beauty. Volgens mij een Militairy gezien de kwaliteiten: non-magnetic, waterproof en zelfs onderverdeling van de seconden in 5-en. De Roamer is een Breveté, horloge voor medisch personeel. De Nevada een “compensamatic”. Beetje braaf, maar degelijk horloge. Vooral de Rotary schijnt bijzonder te zijn, want een vroege automaat.

Hoi Frank,

Ook dit zijn mooie horloges en in deze tijden van super groot, ondergewaardeerd.
Goed voor ons want dat drukt de prijs, ik heb dank zij mijn bescheiden pols ook een paar van 33 tot 35 mm, wat ook midsize is.
De Nivada is zeer mooi.
Staan ze al om jou site?

Gr, Erik

Wat leuk Frank(tu). Het is een weldaad tussen al het ‘duiker geweld’:wink:
De Rotary is inderdaad erg mooi! Wat is er ‘medisch’ aan de Roamer?

Tom,

Goeie vraag… Hij is me ooit verkocht als “Nurses watch”. Vanwege het kruis, neem ik aan of beter gezegd: nam de verkoper aan en ik met hem. Ben eigenlijk nu wel van mening dat dit nergens op slaat. Meerdere Roamers heten zo en Brevette is ook niet echt een medische term, maar meer iets militairs.

Dank voor je input.

Frank

Mooie horloges,zo zie je maar dat klein maar fijn ook mooi kan zijn.
IK ben gek op die dingen
M.C.

“Breveté” is gewoonweg Frans voor: “gepatenteerd”… Heeft niks met medisch of militair gebruik te maken.

Roamer heeft trouwens heel wat patenten op z’n naam staan en alle oude Roamers waren bijna steevast eigen manufaktuurwerken van excellente kwaliteit.
Ook veel van hun kasten waren heel origineel…

Het feit dat Roamer er een “zwitsers” kruis opzette heeft ook niks te maken met de medische wereld.

De echte nurse’s watches waren horloges die je op een verpleegsters-uniform opspeldde (en dus niet om je pols, omdat dat haarden van bacteriën zijn en je er zelfs de patiënt mee kan kwetsen) en als ze echt dienden om de hartslag te meten waren ze voorzien van een “pulsations par minute” schaalverdeling… Die horloges waren beter gekend als “doctor’s watches”…

Mooie Horloges overigens (tu)

MVG,

Chris.

Chris,

Wat een (talen)kennis op het forum, blijkt maar weer.

Weer wat wijzer, waarvoor dank!

Frank