Mij toegeschoven: Pontiac Memodate en Edox Delfin

Aangezien iedereen inmiddels weet dat ik “into horloges” ben, pakte mijn pa de onderstaande horloges uit de la en gaf ze aan mij mee. Hij heeft er geen geld/moeite voor over, hij houdt niet eens van horloges :stuck_out_tongue: Beide zijn alleen door hem gedragen.

De Edox vind ik stiekem best nog wel leuk en is me nog wel wat euro’s waard om te laten herstellen. De vraag is even: wat kunnen jullie vertellen over deze klokjes en hebben jullie misschien advies waar te beginnen? Niet iedere juwelier/horlogemaker houdt zich bezig met dit soort oude beestjes :wink:

Krijgertjes zijn altijd het leukst. Maak ze eens open, dan kun je zien welk uurwerk er in zit.

De Edox is denk ik ook van begin tot midden jaren '70. Toen was deze kastvorm (helmet) in zwang. Vergelijk maar eens met bijv. bepaalde Seiko’s uit die periode.

Verder kan ik je weinig vertellen (buiten wat je al weet).

Toch een helmet, het kwam me al zo bekend voor :slight_smile:

Heb nog nooit van mijn leven een horloge opengemaakt, zal als het wat is afgekoeld eens kijken of ik het een en ander met beleid zelf kan openmaken.

Gebruik wel een kastopener (schroefdeksel) of een stomp mes (klemdeksel) en ga niet met schroevendraaiers/tangetjes of zo experimenteren.
Je kan heel makkelijk de kast/het uurwerk en jezelf beschadigen en dat zou zonde zijn.
Moraal van het verhaal: goed (en het juiste) gereedschap is het halve werk:D

Uiteraard, heb het juiste gereedschap niet dus laat het voorlopig even voor wat het is, ga vandeweek eens rondbellen en navragen of lokale juweliers zin hebben in dit hobbyprojectje :stuck_out_tongue:

Ik heb nog wat flexi banden liggen…die stuur ik je gratis op…laat de maat maar weten dan ga ik op zoek…leuke horloges!!!

Groet, Justin

Een erg vriendelijk aanbod (dank!), maar ik heb zelf geen interesse in flexi banden. Mocht ik mijn ouweheer zover krijgen dat hij weer een klokje gaat dragen, dan weet ik je wel te vinden :wink:

Hallo,
Die Edox verdient echt nog wel een servicebeurtje,want deze klokken hadden vaak een AS uurwerk van hoge kwaliteit.
De mijne loopt zo goed dat het bijna saai is. Ik had nog even willen kijken,maar het binnendeksel kleeft aan het uurwerk,en dat wil ik dan ook maar zo laten. Kennelijk nooit open geweest.Bij mij zit er ook nog de orginele band aan, maar dat is er echt een van na het fixoflextijdperk.

Frits

Onlangs heb ik het Avia horloge van mijn overleden grootvader naar Scorpione/John Savelkouls in Maastricht gestuurd, mede op aanraden van enkele forumgebruikers. Zie ook dit topic …
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,212814

Het horloge is op dit moment nog in Maastricht, het wordt zo goed mogelijk opgeknapt, het uurwerk wordt vervangen en krijgt nog een onderhoudsbeurt. Zodra het terug is, zal ik in mijn topic nog weer enkele foto’s plaatsen.

Wellicht is dit ook een aanrader voor jou. Het contact dat ik met John heb gehad is erg prettig en (naar mijn idee) zijn jouw horloges het absoluut waard om weer in goede staat teruggebracht te worden !

Heren, heel erg bedankt voor het advies. De Pontiac bekoort mij persoonlijk niet zo, de Edox is zo geinig dat ik em zelf nog wel wil dragen met een nato. Gewoon leuk voor erbij :stuck_out_tongue:

Binnenkort even tijd vrijmaken om John te benaderen!