Mijn 1 cent kostende nieuwe automaat!

Een maandje terug was ik de eerste en enige bieder op een nieuw klokje. Het horloge werd zonder reserve aangeboden. Het bedrag was in GBP, dus in feite was het € 0,02 :wink:
Verzendkosten vanuit Hong Kong 8,99 dus voor stipt GBP 9,00 werd ik eigenaar van dit Chinese uurwerk.

Eerste indruk: hij loopt! Hij donderde ook niet uit elkaar met het uittrekken van de kroon!
De band is zeer stug en ruikt naar industriële goederen die hier waarschijnlijk verboden zouden zijn.

Ik ben benieuwd hoelang 't ding blijft lopen, maar vooralsnog zijn al mijn verwachtingen overtroffen. Ik vind 'm zelfs best ok. Niet supermooi, maar allerminst lelijk.

Een picje:

Gefeliciteerd, leuk klokje.
Tis chinees, dus hij zal best een paar weken blijven lopen :smiley:
Geniet ervan…

Grt. René

Onderschat ze niet. Als je er voorzichtig mee omgaat (niet stoten, hele tijd met de kroon in/uittrekken, etc.), kunnen ze best jaren mee.

Proficiat!

marnix.moed Schreef:

Onderschat ze niet. Als je er voorzichtig mee
omgaat (niet stoten, hele tijd met de kroon
in/uittrekken, etc.), kunnen ze best jaren mee.

Proficiat!

Precies. Je hebt maandagmorgen exemplaren, maar er zijn al genoeg verhalen van mensen waarvan ze daadwerkelijk jaren blijven lopen! Gefeliciteerd!

JTrapman Schreef:

marnix.moed Schreef:

Onderschat ze niet. Als je er voorzichtig mee
omgaat (niet stoten, hele tijd met de kroon
in/uittrekken, etc.), kunnen ze best jaren mee.

Proficiat!

Precies. Je hebt maandagmorgen exemplaren, maar er
zijn al genoeg verhalen van mensen waarvan ze
daadwerkelijk jaren blijven lopen! Gefeliciteerd!

Inderdaad. Kwaliteitscontrole ligt niet hoog in 't vaandel. En wellicht dat niet al het materiaal ook zo degelijk is als de meeste (originele8-)) Zwitserse of Duitse modellen. Dus sommige verfijnde onderdeeltjes als mechanisme voor kroontje of veel op pushers lopen drukken, loop je wat grotere kans dat er wat breekt, verbuigt, etc.
Maar als een simpel automaatje rustig z’n werkje kan doen, dan kan dat lang goed gaan. Als je denk dat ie een leven lang mee gaat, dan zou je je verwachtingspatroon van de goedkope Chinese klokjes moeten aanpassen. Want naast gebrek aan goed QC, is goede smering uitzondering dan regel. Na een paar jaar intensief gebruik, zal er vast wel wat versleten zijn.