Ik ben al een hele tijd gek van zakhorloges en na wat zoeken twee stuks gekocht die ik mooi en interessant vind.
Het gaat om een Cortébert Cal.616 van de Turkse spoorwegen en een Omega 38.5 L.T1 calibre van rond 1939 als ik er de omega-productieaantallen bij haal. Ze zouden beide in werkende staat zijn.
Benieuwd wat het wordt! Dit is de eerste maal dat ik iets aankoop op Catawiki.
De Cortébert:
De Omega:
Tips of iemand die meer weet te vertellen? Heb ik te veel betaald of iets over het hoofd gezien? Roast me, I’m a pocketwatch-newbie…
Ik heb best wel wat huiswerk gedaan, maar verder dan kijken of het allemaal een beetje klopt, prijzen nagaan en de staat vanop een foto beoordelen kan je toch niet doen. Het gaat me niet echt om de waarde maar om het feit dat ik ze leuk vind. De Cortébert ben ik redelijk zeker dat alles klopt. De Omega was een beetje impulsaankoop maarja, dat is ook best eens leuk…Ik heb er niet de hoofdprijs voor betaald hoor zoals je kan zien.
Ik ben eerder geïnteresseerd als ze niet lopen of daar nog aan kan gewerkt worden en/of er nog onderdelen voor bestaan.
Cynisch/sarcastisch gesproken: Op Catawiki altijd.
Als ik op de baai kijk voor welke prijs vergelijkbare Omega zakhorloges gaan (100 - 150€) zit je aan de hoge kant met nog de 9% van CW en de exorbitante portokosten van de CW verkopers…
Of de Omega origineel is zie ik zo snel niet. Ik zie alleen, dat hij waarschijnlijk voor de Franse markt gemaakt is. (importé de Suisse)
Oh, en de kast is uit staal. En ik weet, dat staal een metaal is, maar als ik bij een horloge metaal hoor mbt de kast betekent dat voor mij metaal (gewoonlijk messing) met een laagje (goud of chroom oid).
Staal is kwalitatief iets anders/beters.
De “redial” en “Franken” roepers melden zich nog wel.
Bedankt voor de reactie Maurtis. Verzendkosten zijn er wel over inderdaad.
Ik had deze vergelijkbare Omega gevonden die vorig jaar geveild werd en dacht wel dat ik niet te hoog zat met de 183,- die ik moet aftikken voor mijn exemplaar.
Mooie omega , ik denk goed gekocht, het verzenden afhankelijk waar het vandaan komt maakt het altijd wat duurder.
Maar sommige hanteren wel heel hoge porto kosten.