Ook mooi. Maar idd dat extra vinkje heb je dan weer met Grand Seiko.
Ik blijf deze zo mooi vinden in dit prijssegment. Pas op: 50 mm LtLmoet je wel kunnen hebben op je pols.
Het gaat allereerst om het gevoel wat je zelf bij een horloge hebt, heb je er een klik mee als je hem om hebt. Misschien eens naar de AD om een Tudor te passen. In ieder geval een heel mooi merk met een eigen gezicht
Lachend deze. Prima prijs ook
En anders deze
Een Frederique Constant zou kunnen. Of Junghans heb ik ook nog niet voorbij horen komen.
Het beste alternatief voor een Explorer.
Oh, 2k.
Dan die 005 van Amusicar. Maar ik zou dan liever de zwarte 003 kopen.
lol. no way.
Mijn inziens De Lexus onder de premium horloges Grand Seiko (uit eigen ervaring ), er wordt een hele mooie aangeboden door @amusicar
Dan Hallucineer ik ook al.
Grand Seiko High Accuracy Quartz.
Dat zeg ik. Grand Seiko HAQ.
In al mijn enthousiasme iets cruciaals vergeten toe te voegen nadat ik al bijna verliefd was geworden op de voorgestelde GS: ik denk een automatisch mechanisme te willen, of is dit kortzichtig gedacht?
Vind ik wel ja. Die quartzen van grand seiko hebben een heel lange onderhouds interval en zijn perfect te reviseren en dus even duurzaam als een automaat.
Ik begrijp de wens voor een mechanisch uurwerk. Grand Seiko quartz is echter niet zomaar een huis-tuin-en-keuken quartz. Is zeker de moeite waard…een technisch hoogstandje. Lees dit ook eens voor meer info…
Supermooi understated horloge, maar voor het geoefende oog heel aantrekkelijk. Echt een conversation starter, en zeker niet iets wat iedereen heeft.
Al eens in de collectie van Sinn gekeken? Simpelweg kwaliteit, toolish en cool https://www.sinn.de/de/
Goeie vergelijking met Lexus. Misschien verdere vergelijking n hybride Lexus: Seiko Spring Drive. Lukt misschien n occasion. Of enders n GS quartz.
Maar krijg t gevoel dat TS n Zwitsers merk prefereert. (Oh wacht, dat zegt ie verderop zelf ook al… En tja, GS Quartz is niet n gewone quartz. Maar toch heb ik meer gevoel met n mechanisch horloge, waardoor ik nog liever n 4R36 dan n 9F heb )
Voor 2k vermoed ik dat je nu n instap tag Heuer krijgt.
Alsof je nu n kale Volkwagen Up koopt of dat je liever n Skoda koopt met meer ruimte, airco, smart connect, achteruit camera, ea luxe extra’s voor t geld krijgt.
In dat opzichte zou ik daarom in geval v nieuw ipv n Tag Heuer liever naar n Tissot, Longines, Certina, Eterna, Iris ofzo kijken. Merken die wat goedkoper zijn dat Tag, maar wel met Zwitserse pedigree.
Occasion zou wel n optie kunnen zijn. Ik zou, als ik chrono24 mag geloven, de voorkeur hebben voor n Occasion Carrera chronograaf met n kaliber 16/eta 7750 voor tussen 1500-2000 euro.
Mooi strak modern model, wat sportief tot netjes staat. En t uurwerk kunnen praktisch alle horlogemakers wel servicen, zonder dat je voor onderhoud aangewezen bent aan de dealer.
Ikzelf loop op bepaalde gelegenheden (denk aan feesten met veelal onbekende) liever met mijn Tudor (BB58) dan mijn Rolex om (DJ 36mm 16014). Ik vind de opmerkingen die ik dan over mijn Tudor krijg leuker: Niks. Ik kan van mezelf zeggen dat ik echt niet potserig ben of zo wil over komen, maar als ik een Rolex om heb krijg je soms nog een opmerking van ‘oh wat een welvaart’ ‘geld teveel?’ noem maar op. In de horlogerie wereld denk ik dat men Tudor eerder ziet als een Rolex voor mensen die van de horloge passie houden, en waar voor hun geld willen. Niet een ‘dan maar een Tudor, want ik heb die extra 3K niet’.
Oh en als suggesties, je hoorde het al, Grand Seiko. Voor deze Lexus onder de horloges moet je het al gauw in Japanse horloge merken zoeken vind ik. Met auto’s hetzelfde, Azië is the place to be. Andere toch Zwitserse alternatieven: Longines (for sure), Tudor mits dit binnen je budget schikt, Oris.
Zelf hoop ik nog eens een Longines te bemachtigen, maar voor nu staat er al een boel op de bucket list en laat het budget niet alles toe.