Mijn aan te kopen trots over 50 jaar!

Beste liefhebbers,

Sinds enige tijd ben ik mij in het verdiepen in horloges en ben ik begonnen aan mijn zoektocht naar mijn eerste “serieuze” horloge (+/- €2000,00).

Met veel interesse volg ik dit forum al enige tijd maar soms het is even wennen dat naarmate je meer leest steeds beter realiseert dat er nog zoveel is wat je niet weet! :smiley:

Zo vind ik TAG Heuer een brede collectie hebben, maar schrikken de verhalen over plastic spacers en geleende uurwerken me af. Help: ga ik ooit een geschikt horloge vinden?

Zonder de intentie om een discussie over auto’s te ontketenen, ben ik op zoek naar de Lexus onder de horloges. Hiermee bedoel ik:

• Niet te opvallend en potsierlijk;
  • Het oerdegelijke van een Toyota maar in een luxe en “ander” jasje geschikt voor dagelijks gebruik (met saffierglas);
  • Een horlogemaker met een eigen verhaal/geschiedenis;
  • Weinig onderhoud noodzakelijk;
  • Goede prijs-/kwaliteitsverhouding.

Ik zie mijn eerste serieuze horloge -en eigenlijk horloges in het algemeen- niet als investering: het lijkt me tof om over 50 jaar mijn horlogebox te openen en met trots te kijken naar het horloge waarmee het allemaal is begonnen.

Het horloge moet nieuw of jonggebruikt zijn: hoewel ik de passie omtrent vintage horloges heel gaaf vind, is het niks voor mij.

Ondanks dat er naar alle waarschijnlijkheid genoeg is aan te merken op mijn post doe ik toch een beroep op jullie kennis en inzichten: welk horloge(merk) wordt mijn Lexus?

Alvast bedankt!

11 likes

Grand seiko wellicht iets voor je?
Of wellicht longines?

4 likes

Grand Seiko Quartz
Citizen Chronomaster

5 likes

Misschien iets boven je budget maar Tudor levert hele goede prijs kwaliteit verhoudingen.

3 likes

Bij een voor jouw bekende juwelier kan er nog zo €600 vanaf

Kijk eens bij Oris. Daar vind je nog wel iets binnen budget, is een leuk merk met een verhaal en ze doen af en toe wel coole dingen. Diver 65 past zeker binnen budget!

4 likes

Tag Heuer is niks mis mee. :slightly_smiling_face:

6 likes

@FHTO leuk plan. :+1:

Grand Seiko quartz ticks alle doosjes :ballot_box_with_check: :ok_hand:

Kijk eens naar deze…veel mooier ga je niet vinden voor <2k.

4 likes

Ik vind dit te vaag. Wat vind je mooi? Wat vind je niks? Welk formaat?

Zelf zou ik nooit 2k besteden als ik geen goed beeld heb van wat ik mooi vond. Anders is de kans groot dat hij binnen een jaar in het blauwe gedeelte staat.

1 like

Merk met historie, model dat zijn oorsprong vindt in de jaren 50, onder de €2000 nieuw te koop. Topper wat mij betreft. Sowieso de hele Heritage lijn van Longines eens goed bekijken zou mijn advies zijn!

16 likes

Sowieso is de horlogehobby en de interesse hierin erg leuk! Ik zou als merk Tudor aanraden. Super mooi merk die binnen de Rolex groep toch echt een eigen gezicht en verhaal heeft :slight_smile:
Ik ben zelf in bezit van 2 stuks Tudor.

7 likes

Ik kan je enkel gelijk geven in de vaagheid! Ik zoek een horloge in de stijl van bijvoorbeeld een Rolex Explorer: een horloge dat mijn inziens geschikt is voor meerdere gelegenheden en een tijdloos karakter heeft.

Dan is de Black Bay 36 wellicht iets.

6 likes

Ik vind Tudor mooie horloges maken! Waar ik bang voor ben is dat het gezien wordt als “net geen Rolex kunnen betalen” (hopelijk niet teveel knuppels in het hoenderhok).

2 likes

Niemand interesseert zich één hol voor wat jij wel of niet draagt. Echt niemand.

16 likes

Ik mis Beleving in je rijtje. Bij autoliefhebbers speelt ook dat een rol… Maar ja, je uitgangspunt is dan ook een Lexus…

Laat die lijstjes lekker los en koop waar je hart sneller van gaat kloppen. Als dat een Tag is, go for it!

1 like

Klopt helemaal, dat is het allerbelangrijkste maar kan dat niet goed vertalen in woorden! Wat voor mij persoonlijk bijdraait aan die beleving is bijvoorbeeld het verhaal van een merk!

Een horloge zoals deze is inderdaad de stijl die ik zoek, dank voor de suggestie! Beetje jammer dat ik nog geen PB’s kan sturen volgens mij… :sweat_smile:

1 like

@whisky assistentie kassa 1 aub…kassa 1 :laughing: :+1:

1 like

Behalve verhaal / geschiedenis zijn de boxjes afgevinkt

3 likes