Mijn andere hobby

Hoi allemaal,

Naast horloges is een andere hobby van me het verzamelen van vintage zonnebrillen. Liefst van de wat betere merken als Ray-Ban, Persol, Vuarnet, Cazal etc.

Om mooie en leuke exemplaren te vinden valt echter niet altijd mee maar met het weer van de afgelopen tijd is het in elk geval leuk om beide hobbies eens te combineren :slight_smile:

Hieronder staan wat voorbeeldjes. Mocht iemand overigens nog oude zonnebrillen uit de jaren 60/70/80 in een keukenlade o.i.d. hebben liggen en deze weg willen doen of verkopen dan hou ik me uiteraard van harte aanbevolen :slight_smile:

Als eerste een vintage 80s Vuarnet met Skilynx glazen en een moderne Sub

En als tweede mijn SolAmor uit de jaren '60 met een moderne GMT, deze zonnebril is dezelfde als degene die Johnny Depp draagt in The Rum Diary (tu).

En tenslotte een Persol samen met mijn oude 168000 Submariner (de helaas niet langer bij mij is)

Bedankt voor het kijken,

Marc

Serengeti rules !!!?

vinrouge Schreef:

Serengeti rules !!!?

Absoluut en die heb ik in de auto liggen maar is niet vintage :wink:

Ik gebruik de mijne zowel in de auto als op het werk.
Persoonlijk vindt ik het beste glas wat ik al gehad heb.
Kijk anders eens op 2dehands.be.
Ga bij zoeken naar “zonnebril” ?

De onze voor dagelijks gebruik,
de Imola 6831 met de Imola polarized 6833
Samen met een oudje in etui (aanschaf begin 80er jaren)
Jarenlang goed gebruikt en nu met pensioen.

Vintage RB gold met B&L glas is 100% zonder zweem (tu) , het versmalde model:

http://www.freebits.nl/view.php?filename=232007_Flieger.jpg

kees 31 Schreef:

De onze voor dagelijks gebruik,
de Imola 6831 met de Imola polarized 6833
Samen met een oudje in etui (aanschaf begin 80er
jaren)
Jarenlang goed gebruikt en nu met pensioen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJV8CDSV-D.jpg

Top(tu)

Wat zit er in het etuitje?

vinrouge Schreef:

Serengeti rules !!!?

+1

Leuke hobby! Voor mij alleen modern:

(tu)!

Hier ook een zonnebril verzamelaar!

Voor mij Ray-ban classics die tot voor kort nog niet zo hip waren als de beroemde pilotenbril.(aviator)

Ray-ban Round (john lennon en slash) in bezit en binnenkort Caravan-Leather (luxury serie) en Wayfarer tortoise erbij.

Persol PO 2747S zwart (classic) In bezit.

Ook een zwarte Carrera Champion gehad maar dat was niks voor mij.

En verder nog een aantal leuke bekende en onbekende design classics van goede kwaliteit.

Groeten.

Noel.

Edit: voor de kenners ik zoek deze zonnebril nog voor in de collectie.

Ik dacht aan Persol maar dat is em denk ik niet.

Hier het model: http://thesuitsofjamesbond.com/wp-content/uploads/2012/06/Pink-Gingham.jpg

Ja, dat is ook een van mijn hobby’s :smiley: Neem er altijd eentje mee vanuit een vakantiebestemming. Voorkeur voor moderne en hippe brillen. Mooie verzameling trouwens :~

Leuke combinaties, leuk om eens een andere passie voorbij te zien komen. Kun je ook eens wat foto’s plaatsen van de Cazals? Mijn vader is een tijd lang importeur geweest. Helaas is mijn verzameling tijdens een van de vele verhuizingen zoekgeraakt.

Ben wel nu erg verzot op mijn foldable Persol en Serengeti.

XXoF Schreef:

Wat zit er in het etuitje?

De Ray-Ban For driving samen met een jonger familielid de RB 3107 PS Sports.

Ik heb ergens in’t archief (zolder)een groene aviator liggen,maar nog niet gevonden.