Mijn antieke zakhorloge

Deze week zal ik een horlogemaker bezoeken om onderstaand horloge proberen gangbaar te maken.
Genoemde horlogemaker zal eerst een eerste inspectie verrichten en aan de hand van zijn eerste indruk een globaal kostenplaatje maken. Zelf zou ik niet weten wat zoiets moet gaan kosten en of het de moeite waard is.
Misschien dat deskundigen onder jullie mij een weinig op weg kunnen helpen…
Het is een horloge welk met een sleuteltje opgewonden dient te worden en dateert uit eind 19e eeuw.
Het uurwerk is afkomstig uit Zwitserland en de kast is waarschijnlijk in London er omheen geplaatst.

Dank je wel voor evt reacties met tips e.d.

Groet,

Jo

1 like

Wat grappig, deze 53-er heeft ook een sleutelwinder eind 19e eeuw, zat mijn topic er over te zoeken maar dat is waarschijnlijk zoekgeraakt met de overgang naar het nieuwe forum…
Ik heb hem indertijd naar W&V gebracht die er een nieuwe veer in heeft gezet en toen liep hij weer prima.
Je zou ook @koen een pb kunnen sturen, die weet veel van/over zakhorloges en misschien kan hij wat voor je betekenen qua betaalbare reparatie…

Hier wat plaatjes van mijn CWC uit Coventry, zowel kast als uurwerk en dat scheen een zeldzaamheid heb ik wel eens opgezocht.



Ik heb het horloge vandaag naar Hub Hannemann gebracht…
Is niet zo ver uit de buurt(20 minuutjes rijden).
Nu maar afwachten.:relaxed:

Vanmorgen al telefoon van Hub gehad.
Het werkt weer en een nieuw glas gemonteerd!!!
Hartstikke bedankt Hub!!!:wink:
Ik ben zo blij als een kind…

1 like