Mijn Arcturus LC-1 horloge

Goedemiddag,

Enkele maanden terug werd er op Marktplaats een Arcturus LC-1 aangeboden. Die vond ik er erg gaaf uit zien maar ik had helaas niet voldoende geld om deze te kopen omdat ik toen net een aantal andere had gekocht. Inmiddels heb ik weer wat kunnen sparen en zodoende de verkoper (die ik als favoriet had gemarkeerd) afgelopen week benaderd of hij het horloge nog te koop had. En ja hoor, die had hij nog. Nette deal met deze beste meneer gemaakt en vandaag werd het horloge bezorgd.

Arcturus is een microbrand uit Singapore. Inmiddels zijn ze druk bezig met de LC-2, maar volgens mij is deze nog niet in productie.

Het horloge heeft een zwart, wit en “mother of pearl” wijzerplaat. Supergaaf hoe dit (afhankelijk van de luchtval) van kleur veranderd. Verder een Miyota 9132 uurwerk met 40 uur gangreserve. De gangreserve staat ook aangegeven op de subdial onder de datum bij de “12”. Bij het handmatig opwinden zie je de wijzer ook mooi “oplopen”. Verder op de “6” nog een zon/maan indicator.

Horloge is geleverd met de originele Arcturus kroko-band en daarnaast een mooie hexad band van Miltat. Deze heb ik er gelijk op gezet omdat ik dat mooier vind dan de lederen die het contrast tussen de band en breedte van de klok te groot maakt.

De verkoper had het nog over een prototype (en dat zag ik ook hier op het forum bij een oude post door een andere persoon) omdat er XXX/100 op het horloge staat, maar dat is incorrect. Heb ik de verkoper niet gezegd omdat ik ervan uit ben gegaan dat hij de informatie geeft die hij ook ooit heeft gehad :blush:. Maar de Arcturus horloges zijn niet apart genummerd. Deze info heb ik rechtstreeks van de fabrikant. Er zijn nooit prototypes op de markt geweest. Van alle varianten zijn er 100 stuks gemaakt. En allen “genummerd” met XXX.

Ik ben in elk geval erg blij met mijn horloge! Een soort van vervroegd kerstcadeau aan mijzelf :sunglasses:.

12 likes

Apart horloge in positieve zin. Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een aanwinst, “anders dan anders”. Apart hoor!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Apart horloge, maar niet minder gaaf. Apart vind ik altijd wel leuk. Hoe dik is hij op je pols? En welk uurwerk zit er in?

1 like

Uurwerk is een Miyota 9132.
Diameter 42mm.
Dikte 13mm.
Lug to lug 49mm.

1 like

EDIT;

Zojuist weer contact met Arcturus gehad. Foto van de box gemaakt en gevraagd of dit de originele box is en of ze mij de manual kunnen toesturen.
Krijg ik reactie dat, nu ze de box gezien hebben, dit toch een prototype is. Dit horloge in deze speciale box is een one-of-a-kind welke destijds naar Monochrome is gestuurd om te reviewen.

Happy :grinning:! Al heb ik het horloge dus om te dragen en niet om te bewaren.

1 like

Altijd leuk om te lezen waar mijn horloge terecht is gekomen :wink:

2 likes

Hahaha, was dit de jouwe ja? Ik ben er echt superblij mee in ieder geval. Zo gaaf. Kleine wereld he.
Ben ook erg benieuwd hoe de LC-2 er straks uit gaat zien.

Was inderdaad jouw oude post waar ik dat ook las, van dat prototype. Daarom had de verkoper het denk ik ook bij zijn advertentie staan :blush:.