Mijn Basel favoriet: MeisterSinger Pangaea

Henrik Schreef:

Beide maar welke van MeisterSinger? Ik heb ook een
MeisterSinger 1Z (de Limited van HF) en die was
toen volgens mij 385 euro. Dus ik kan niet mee qua
value for money :smiley:

Mijn vergelijk is de Arcadia met de Pangaea. Het
gaat mij bij de Arcadia om de opmaak van de plaat
via die (opgelegde?) cijfers, dat eeuwige ETA
2824-2 uurwerk en weer die inspiratieloze kast.
MeisterSinger maakt zich aan dit soort dingen ook
jaren ā€œschuldigā€ in hun 1 wijzer modellen. Maar
die zijn dan ook niet 4x zo duur, neem
bijvoorbeeld de 1Z Basic van vorig jaar, die was €
498,-.

Mijn vergelijk gaat over de huidige prijs van een 1z automaat en de prijs van een arcadia.
De 1Z basic en is de uitzondering. Wanneer je kijkt naar bijvoorbeeld de 1z nl limited 2009 dan is dat wat betreft uurwerk, afwerking, band etc. verder weinig bijzonders voor een prijs boven de 1k. Daarbij geeft het te denken dat Meistersinger binnen een relatief kort tijdsbestek een enorme prijsstijging op hun 1z automatic modellen heeft doorgevoerd zonder noemenswaardige aanpassingen.
Ben het volledig met je eens dat de pangaea een mooie en sierlijke aanvulling van de meistersinger collectie is.

Bruine Meistersinger kan goedkoper en wel voor 798 euro. Krijg je ook nog een leuk achterkantje
Zie: http://www.trustedwatch.com/news/watchnews/6171/A-temptation-for-your-senses-The-classic-watch-from-MeisterSinger
en: http://www.juwelenvanbofb.nl/a-11076061/meistersinger-horloges-watches-/wordt-verwacht-meistersinger-am-3306

Geloof me dat die bruine niet in de buurt komt van de Pangaea qua schoonheid.

is ie er nog niet???

Nee :frowning: Ze zijn nog niet uitgeleverd door MeisterSinger…

Wachten is sowieso irritant, zeker als je uitkijkt naar iets speciaals…hou vol Henrik…ik blijf het trouwens bijzonder vinden dat de levertijd van een horloge momenteel langer is dan van een middenklasse auto;)

Mijn berichtje heeft effect gehad (of het is toeval); ik kreeg net te horen dat het horloge vandaag en direct vanaf MeisterSinger (om verdere vertraging te voorkomen) naar me toegestuurd zal worden!!! !!!

Als je hem binnen hebt. foto’s foto’s foto’s!!!

gefeliciteerd henrik, dat is goed nieuws, dus jij hebt met een beetje geluk voor het weekend de klok nog om de pols, dan kan jou weekend vast niet meer stuk.
ik wens je er vast veel plezier mee;)(tu)

Ben heel erg benieuwd, Bij van Willigen in R’dam hadden ze hem nog niet…

Hou vol Henrik, hou vol!:D:D

Dat is goed nieuws!

Hij is er! En oh wat is ie mooi! Prachtig blauwe wijzerplaat, witte wijzer, zilveren indexen, die kastvorm en het Pesseux 7001 uurwerk door de zichtbodem…!

Maar… ik heb hier (op mijn iPhone na) geen fototoestel en ik wil over het horloge een waardige fotoreportage maken. Dus wie het interesseert wil ik vragen nog even geduld te hebben, ik verzeker u dat het het wachten waard is.

Ik ga nu eerst eens even experimenteren met bandjes, het blauwe bandjes is prachtig maar ik heb het gevoel dat het effect van de plaat kan worden versterkt door een andere kleur band. En banden heb ik zat :smiley:

Spannend!!! Ik ben erg benieuwd.

wachtmodus aan… :slight_smile:

Geduld is een schone zaak.
We wachten vol spanning af :slight_smile:

Gefeliciteerd met de Pangaea! (je hebt pb)