Mijn bescheiden collectie

Ik dacht dat het wel leuk was om een plaatje te schieten van mijn collectie en er wat over te vertellen. Eerst maar eens de foto…

Linksboven allereerst mijn meest gedragen horloge de Seiko Monster in het Zwart. Deze heb ik voor slechts €50,- overgenomen van een forumlid. wel met een rubberband, de stalen band heb ik bij rob gekocht en hierop gezet.

Rechts van mijn zwarte Monster het Orange Monster. Die heb ik geloof ik enkel maar voor de ‘heb’ ik draag hem werkelijk nooit.

Dan een stukje naar onderen mijn twee Tag Heuer Aquaracers. De 2 pronkstukken van mijn collectie. Ik draag ze regelmatig maar ben er zeer zuinig op. Ook als ik 's nachts op pad ga draag ik deze niet. In combinatie met bier is de kans op beschadigingen gewoon te groot vind ik.

En dan weer een stukje naar boven. Mijn Seiko Samurai. een ‘mod’ van Rob Monster. De bezel is gewisseld met een zwarte bezel en de originele dunne wijzers zijn verwisseld met mooiere dikkere wijzers. Dit horloge is mij heel erg lief, hij is namelijk door mijn vriendin voor mij uitgezocht.

Tot zover mijn collectie. Ik hoop dat jullie er wat aan vinden;) Ik vond het iig leuk het met jullie te delen.

Met vriendelijke groeten,

Joram.

Mooie colectie hoor. Ik vind echter wel dat je je oranjemonster met het EK nu zeker moet dragen. Die Aquaracers zijn inderdaad de toppers. Wat is je volgende wens?

dreski Schreef:

Mooie colectie hoor. Ik vind echter wel dat je je
oranjemonster met het EK nu zeker moet dragen. Die
Aquaracers zijn inderdaad de toppers. Wat is je
volgende wens?

De Oranje Monster moest ik tijdens het EK maar eens gaan dragen, daar heb je gelijk in. Zeker nu het er zo positief uitziet voor onze jongens.

Mijn volgende wens is een Seiko Sumo. Wellicht uit de inkoopactie maar als dat niet doorgaat koop ik er op eigen houtje een. Ook wil ik nog een watchwinder erbij hebben. Ik heb er op de rikketik eentje gekocht voor 2 horloges waar ik meer dan tevreden ben, daarvan zou ik er graag nog een willen.

Tag Heuer (tu)

Zijn het automaten ?
Diameter ?
Close-Up foto van beide lijkt me mooi om te zien.
Ik heb zelf de Tag Carrera,en ik begrijp dat je er trots op bent.

Jij schreef: "Ook als ik 's nachts op pad ga"
Ik begrijp daaruit dat je gaat stappen…maar het klinkt anders :wink:

2006 Schreef:

Tag Heuer (tu)

Zijn het automaten ?
Diameter ?
Close-Up foto van beide lijkt me mooi om te zien.
Ik heb zelf de Tag Carrera,en ik begrijp dat je er
trots op bent.

Jij schreef: "Ook als ik 's nachts op pad ga"
Ik begrijp daaruit dat je gaat
stappen…maar het klinkt anders :wink:

hier een foto van beide Tag Heuer Aquaracers. Het zijn beide idd automaten.
En met 's nachts op pad gaan bedoel ik idd als ik ga stappen;)

Die blauwe Tag is echt geweldig. ik ben even afgehaakt met de Sumoactie omdat ik hem eerst in het echt wil zien. De lugs zijn 20mm en dat vond ik een beetje te klein voor zo een grote klok. Op de ene foto vind ik hem weer fantastisch en op de andere vind ik het weer niets. Ik ga eens informeren bij die nieuwe Seiko winkel in Amsterdam.

Alle twee mooi,maar de zwarte is mijn favoriet.
Het zijn alle twee Aquaracers,maar het opschrift is niet het zelfde waar ligt dat aan?

2006 Schreef:

Alle twee mooi,maar de zwarte is mijn favoriet.
Het zijn alle twee Aquaracers,maar het opschrift
is niet het zelfde waar ligt dat aan?

De blauwe is net ietsjes ouder dan de zwarte. Ergens in 2006 zijn ze begonnen met het plaatsen van het woord ‘Aquaracer’ op de dial. De blauwe is nog van net voor deze tijd.

Persoonlijk vind ik het zonder het woord ‘aquaracer’ mooier. Bij de zwarte staat hieronder namelijk nog onder dat het een automaat is en dat ie 300 meter waterdicht is. Deze letters zijn echter zo klein dat het er echt priegelig uitziet en dat vind ik zonde.

Ik denk dat je meer kans maakt bij mij thuis dan in die winkel. Lijkt me stug als die ze hebben, ze zijn “officieel” alleen in Japan te krijgen.

Ik zit momenteel met een verzwikte enkel thuis, dus visite is altijd welkom :slight_smile:

(Geen geld meenemen, want je moet de kat niet op het spek binden ;))

Groeten,
Rob (Hilversum)

dreski Schreef:

Die blauwe Tag is echt geweldig. ik ben even
afgehaakt met de Sumoactie omdat ik hem eerst in
het echt wil zien. De lugs zijn 20mm en dat vond
ik een beetje te klein voor zo een grote klok. Op
de ene foto vind ik hem weer fantastisch en op de
andere vind ik het weer niets. Ik ga eens
informeren bij die nieuwe Seiko winkel in
Amsterdam.

leuke collectie ! vind ze eigelijk allemaal wel mooi!

Dank voor de reacties!

Bedankt voor de uitnodiging en uiteraard beterschap. Ik denk ook niet dat ze hem hebben in de nieuwe Seikoshop maar ik wil er toch naar toe om te kijken wat ze nu allemaal precies gaan verkopen. En ik hoop ook eens naar de rikketik te gaan en dan ben je er natuurlijk ook.

Je collectie is niet bescheiden, dat ben je namelijk zelf als je het zo schrijft. Je mag best trots zijn op wat je hebt, het ziet er erg goed uit.

Jürgen Schreef:

Je collectie is niet bescheiden, dat ben je
namelijk zelf als je het zo schrijft. Je mag best
trots zijn op wat je hebt, het ziet er erg goed
uit.

Dank Jurgen!

Ziet er mooi uit…

Maar volgens mij heb je een paar “wensplekken” open gelaten?

:smiley:

robbie409 Schreef:

Ziet er mooi uit…

Maar volgens mij heb je een paar "wensplekken"
open gelaten?

:smiley:

Dat heb je zeer goed gezien Rob! Iets in mij zegt dat wanneer de gaten worden opgevuld jij daarvan als eerste op de hoogte bent…:wink:

Big Boss??

Hoi Joram,
Misschien bescheiden in aantal, maar niet in schoonheid. Mooie collectie, die volgens mij nog snel in omvang gaat toenemen.

Groeten,

Martin

Wat een prachtige collectie Joram. Wat betreft horloges hebben wij echt dezelfde smaak. Die twee TAGs liggen er echt prachtig bij! Een van de mooiste duikers ooit.

MartinB en rogierJ,

Bedankt voor jullie complimenten, echt heel tof!