… had ik nog wat ‘ruimte’ voor een nieuwe zoektocht. En het is er eentje geworden die we (hoe kan het ook anders) niet vaak tegenkomen. Een Wittnauer Geneve Professional.
Ik heb er zelf nog geen foto’s van, maar hier eentje -die ik na lang zoeken- op het web vond. Er zit aan mijn nieuwe aanwinst een betere band en toevallig zag ik vanavond op een andere site een stalen band voorbij komen. Even wat maten: bijna 41mm breed en 46mm lang. Een forse klok voor de jaren '60!
Meer info over Wittnauer zodra het horloge binnen is.
bijzonder fraai. Leuk detail zijn de eerste 5 minuten van de 30-minuten chrono-teller. Ze tellen eerst af van 5 naar 0, om vervolgens weer door te gaan met 6,etc.
Zo te zien heft dit 5-minuten blokje dezelfde kleur als de duikersring.
Heel keurig gedaan…
Precies dit horloge staat ook in het boek ‘Wristwatches’ van Gisbert L. Brunner. Er staat bij dat er een 14Y caliber in zit, wat volgens mij van Longines is. Dat zou kunnen omdat er een link tussen Wittnauer en Longines is geweest (er werden Longines horloges onder de Wittnauer naam in de US verkocht). Als dat zo is, dan heb je wel iets bijzonders!!
“Weten wat je niet weet is waardevolle kennis“.
derhalve prijs ik mij gelukkig in de wetenschap dat het horlogeforum wederom in vreugdevolle verwachting is van een bijzondere aanwinst een der leden!!
Chapeau.(tu)