Mijn bril komt pas volgende maand! Dus

… had ik nog wat ‘ruimte’ voor een nieuwe zoektocht. En het is er eentje geworden die we (hoe kan het ook anders) niet vaak tegenkomen. Een Wittnauer Geneve Professional.

Ik heb er zelf nog geen foto’s van, maar hier eentje -die ik na lang zoeken- op het web vond. Er zit aan mijn nieuwe aanwinst een betere band en toevallig zag ik vanavond op een andere site een stalen band voorbij komen. Even wat maten: bijna 41mm breed en 46mm lang. Een forse klok voor de jaren '60!

Meer info over Wittnauer zodra het horloge binnen is.

Menno

Hier een foto van ‘Soph’ op het MWRforum.

Hoi Menno,gefeliciteerd en ja ,het is een zeer mooi horloge. :)-D

Radjoe

wow, erg mooi hoor

bijzonder fraai. Leuk detail zijn de eerste 5 minuten van de 30-minuten chrono-teller. Ze tellen eerst af van 5 naar 0, om vervolgens weer door te gaan met 6,etc.
Zo te zien heft dit 5-minuten blokje dezelfde kleur als de duikersring.
Heel keurig gedaan…

Mooi hoor Menno (tu)

mvg, Frans

Mooie klok en inderdaad een heel leuk detail!!

Precies dit horloge staat ook in het boek ‘Wristwatches’ van Gisbert L. Brunner. Er staat bij dat er een 14Y caliber in zit, wat volgens mij van Longines is. Dat zou kunnen omdat er een link tussen Wittnauer en Longines is geweest (er werden Longines horloges onder de Wittnauer naam in de US verkocht). Als dat zo is, dan heb je wel iets bijzonders!!

Hier kan je een oude advertentie zien van de 'Longines Wittnauer Watch Co.'
http://www.adclassix.com/ads2/38longines.htm

Prachtig zeg… Weer een voltreffer Menno. Gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar je eigen foto’s!

Mijn beste,

“Weten wat je niet weet is waardevolle kennis“.
derhalve prijs ik mij gelukkig in de wetenschap dat het horlogeforum wederom in vreugdevolle verwachting is van een bijzondere aanwinst een der leden!!
Chapeau.(tu)

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Er is idd een link tussen Wittnauer en Longines. Later geloof ik zelfs ook nog tussen Wittnauer en Bulova. Ik ben er nog niet helemaal achter.

Ik heb al meer/vaker over het boek gelezen, als ik Google gebruik, zie ik allerlei uitvoeringen lijkt het wel. Welke moet ik precies hebben?

Menno

Jij weet ze ook wel te vinden, hè? :wink: Wat een schitterende klok!! ::o