Mijn Certina Blue Ribbon

Groeten uit de Staatsmijnen

Als iemand mij nog aan een originele kroon kan helpen. Graag.

3 likes

Voor de mensen die het interessant vinden om het uurwerk te zien:

Wellicht heeft deze man nog met jou Opa samen gewerkt.
Het is overigens geen familie van mij, heb het klokje in het verleden van iemand overgenomen.
Ik zit eraan te denken om het uurwerkje ook te laten servicen, en misschien de caseback onder handen laat nemen.

Helaas zit er op deze originele Certina geen originele kroon :confused:

2 likes

Heel mooi werk zeg!🖒

1 like

Fantastisch. Krijg kippenvel hiervan. Ze zullen elkaar misschien wel gekend hebben inderdaad. Ik zal de naam eens bij mijn grootmoeder vragen, wie weet.

Ik ben benieuwd, wie weet.

Heeft dit verhaal toch geen einde gekregen :smile:

Weer een mooi verhaal/verslag!!!

1 like

Mijn beste,

Een indrukwekkend verhaal van een gelouterde Certina!!
Dank voor het delen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk verhaal, zeer mooie Certina ook, dank voor het delen!

1 like

Vakwerk van Peter en een heel mooie verslag.
Groet. Richard.

1 like

Mooi verhaal @Thieuke!
Mijn opa, die helaas overleden is, heeft mij ook een horloge nagelaten nadat hij meer dan 40 jaar heeft gewerkt bij de DSM. Weet alleen nog niet welke, zal een Elka of Certina zijn, denk ik.
Maar in ieder geval bedankt voor dit verslag, tof dat je deze zo goed heb laten opknappen door @PeterLC én leuk om te zien dat jij ook zo’n jubileum horloge hebt gekregen :v:t2:

Gr Dennis

1 like

Sorry voor de enorme kick omhoog, maar dit bericht deed mij direct een account aanmaken. Zojuist heb ik mijn opa’s Certina (met DSM 1941-1981 inscriptie) terug gevonden. Ik ben gisteravond begonnen met snuffelen op deze site en dacht ik ga eens op zoek naar wat ik heb liggen…

1 like

Eigenlijk best een mooi klokje nog! Horizontale kras ter hoogte van de 6. Stond stil toen ik 'm zojuist in een la vond. Even draaien en hij liep. Jammer genoeg kan de datum niet meer aangepast worden. Misschien toch eens naar een horlogemaker ermee?

3 likes

Veel horloges hadden in die tijd nog geen snelverzet op de datum, dus dat kan wellicht gewoon zo horen. Overigens is een servicebeurtje altijd aan te raden mocht je het horloge regelmatig willen gaan dragen.

1 like

Heb je een foto van de inscriptie?

Kom ik op terug! Horloge ligt momenteel bij de maker voor een beurt.

1 like

Top, ik ben benieuwd.

Wel leuk dat er op dit forum dus nog aardig wat van deze horloges zijn. We zitten nu op 3 staatsmijnen horloges/certinas

Weet je inmiddels welke het is?

1 like

Mooi verhaal!
ik loop voor mijn werk ook dagelijks op dat terrein, geeft het verhaal een beetje extra.

Jazeker! De Certina Water King. Ik heb m ook laten opknappen en is gelukkig erg mooi geworden :ok_hand:t2:
Zo was die:

Zo is hij geworden:

3 likes

Gaaf hoor, en ook met een inscriptie?