Mijn collectie in omgekeerde chronologische volgorde

Vorige keer mijn Tudor BB58 getoond, bedacht me vandaag dat dat de laatste aankoop was. Nu dan de voorlaatste aankoop. Tot mijn verbazing accepteerde mijn vrouw zonder blikken of blozen deze impuls aankoop tijdens een vakantie in Maleisië. Zat totaal niet in mijn hoofd, maar zag het, paste het en verliet vervolgens nooit meer mijn hersenpan. Enige twijfel over de grootte (41 mm) en de prijs (boven de grens wat voor mij acceptabel werd geacht), maar uiteindelijk, YOLO, toch gekocht: een Zenith Defy Classic met blauwe wijzerplaat. Genta-esk ontwerp, met name de titanium band is imho prachtig! Door het polijstwerk zie je niet dat het titanium is, maar het draagt super. Laag profiel van de kast en de geintegreerde band/kast maakt dat het ook met 41 mm goed draagt om een smalle pols (16,2 cm). Mooi merk, COVID verhinderde dat ik het atelier in Zwitserland kon bezoeken afgelopen zomer.

27 likes

Erg mooi die Zenith!:heart_eyes:

1 like

Zenith… wat een mooi merk is het toch. Hebben afschuwelijke horloges gemaakt.
Maar ook adembenemende. Geniet ervan.

1 like

Heel gaaf! Heb zelf ook een Zenith Defy. Draagt ook erg fijn. Stalen band is ook super!

Heel mooi allebei, maar die Zenith is toch speciaal. Geïntegreerde banden zijn duidelijk bezig aan een comeback. Ik zie wel waarom!

1 like

Prachtig horloge!!

Horloge met karakter, prachtig.

als ik Zenith hoor dan zie ik steeds een horloge met chrono voor ogen,
maar deze is werkelijk een prachtig horloge :star_struck:
een horloge waar vele merken jaloers op zullen zijn :ok_hand:
geniet ervan :smiley:

Mooi horloge! Die afgeschuinde kanten aan de schakels geven de band echt net dat beetje meer :ok_hand:

Prachtige kleur dial :heart_eyes: