Dat is inderdaad een cadeautje uit de 1000:) Ik kende mathey tissot ook niet voor ik dit uurwerk zag, maar na wat googelen en forumbezoeken besloot ik deze direct te kopen, het is een hoogwaardige (vroeger zeer lokale) Zwitserse horlogeproducent (niet te verwarren met de gewone Tissot (deze hebben geen gemeenschappelijke geschiedenis) (bestaat overgens nog steeds). Inderdaad, ik denk dat het ook om een gepersonaliseerd uurwerk zal gaan, aangezien ze niet weten over identieke exemplaren, wel werd hij als authentiek verklaard leuk dingetje dat ik hoogstwaarschijnlijk zal bijhouden
Indrukwekkende collectie!(tu)
Longines is er mooi zeg , zo een heb ik nog niet . Is dat een Flagship Automatic?
Mooie en gevarieerde collectie hoor !
hartelijk dank, is een flagship handopwinder; ik denk een behoorlijk vroeg model (vroege tot midden jaren 50 denk ik) deze ligt momenteel bij mn juwelier voor een nieuw glaasje, de wijzers opnieuw synchroon te laten plaatsen en 2 nieuwe indexen voor de 12 en de 5) en een nazichtje is inderdaad een erg leuk klokje, op de achterzijde ook het mooie flagship logo
zou deze week terug moeten komen.
Mooi hoor,heb er ook een paar maar allemaal anders dan deze .
Mooi horloge van mooi merk !
Impressive! Na een jaartje verzamelen zoiets bij elkaar te hebben is niet verkeerd. Die Richard, Tudor en Longines vind ik prachtig. Die Tissot Seastar lijkt wel een redial met een duikring die er ook origineel niet bij hoort, of vergis ik me?
beste, hartelijk dank! die richard was inderdaad echt een vondst, betaalde slechts 15 euro voor het klokje (zag het online verschijnen en kocht het direct ) de tissot seastar chrono heb ik zelf gekocht op marktplaats vorig jaar, ik was al een tijdje naar zo’n uurwerk op zoek. De wijzerplaat was verschenen en er leken scheuren in te zitten die ‘door’ de wijzers gingen) (patina vind ik zelf mooi, maar dit was duidelijk waterschade) normaal hou ik een vintage uurwerk steeds origineel, maar dit was te extreem. Ik heb de wijzerplaat laten opmaken (repaint), maar is wel de originele nog (dus geen nieuw geplaatste of nieuw gemaakte), de bezel is wel origineel hoor, deze zit vast aan de kast en is niet draaibaar (zoals bij veel vintage tissots)
Verzamelaar? “Enkele uurwerken doe ik nooit meer weg”.
Alles staat te koop op tweedehands.be
Zenith* Schreef:
Mooie verzameling. Alleen een aantal komen erg
bekend voor, deze staan op marktplaats.
dat klopt, maar zoals ik al zei ben ik voor sommige uurwerken eerder op zoek naar inruil, zo ben ik op zoek naar bepaalde uurwerken die ik niet onmiddellijk cash kan betalen (omega speedmaster moonwatch, omega speedmaster pre moon,…, vandaar dat deze als ruil, of ruil met bijbetaling kunnen worden gezocht. Ik krijg in België vaak ruilvoorstellen (meer dan in Nederland) ik gebruik 2dehands vaak om in contact te komen met verzamelaars die vaak wel bereid zijn te ruilen.(veel verzamelaars zoeken op 2dehands) zo kwam ik zelf ook aan mijn 2 speedmasters en nog veel andere uurwerken. Ik heb enkele favoriete uurwerken, maar eerlijk gezegd, als ik een omega speedmaster pre moon cal. 321 zou kunnen ruilen voor enkele van mijn uurwerken, zou ik niet twijfelen. (ik denk dat elke verzamelaar wel zo wel een model heeft dat hij kost wat kost wil hebben). Ik gebruik 2dehands als een manier om mijn uurwerken te tonen aan verzamelaars. sommigen zou ik echter direct verkopen, met de bedoeling weer te investeren in andere uurwerken om zo te proberen bereiken wat ik zoek, ik denk niet dat dit mij een mindere verzamelaar maakt (niet alle verzamelaars kunnen zomaar kopen wat ze willen), ik moet, net zoals velen, rekening houden met een budget.
zitten een paar mooie tussen, die ene tissot is wel heel gaaf…!die goudkleurige!
De symbolen op de dial van de Matthey Tissot zijn van de vrijmetselaars.
Uit die hoek zal er vast wel belangstelling zijn voor het klokje.
Beste, hartelijk dank allen, ja de vrijmetselaarsplaat is inderdaad iets aparts, maar is idd voor een specifiek geïnteresseerde, ik vond het een leuk klokje omdat ik het nog nooit elders zag
Ja bedankt, is een mooi uurwerkje inderdaad, zag ze nog niet vaak met de dikke kast. staat wel opnieuw te koop aangezien ik aan het sparen ben voor mijn holy grail, de speedmaster professional