Hallo iedereen, Ik ben een jonge verzamelaar die dit forum al enkele maanden gebruikt om de wereld van vintage uurwerken te leren kennen. Ik ben sinds 1 jaar vintage uurwerken aan het verzamelen aangezien dit me erg interesseert. Ik heb in de loop van dit jaar een zeer uiteenlopende collectie samengesteld naar mijn eigen smaak en voorkeur. Ik denk dat ik een vrij uiteenlopende collectie heb, maar ik hanteer voor mezelf de regel; ik koop enkel wat ik zelf draag en wat ik zelf speciaal vind. Sommige uurwerken zou ik zo weer verkopen, anderen doe ik nooit meer weg. Ik probeer steeds op zoek te gaan naar niet-alledaagse uurwerken die zo nu en dan maar eens opduiken. aangezien ik niet het grootste budget heb om alles te kopen wat ik wil, heb ik dit jaar al veel uurwerken aangekocht en opnieuw verkocht om iets nieuws te kunnen kopen. Ik heb als doel nog enkele must-haves op de kop te tikken in de toekomst, maar uiteraard heb ik alle tijd Ik ben steeds op zoek naar uurwerken in een zo goed mogelijke staat. (mogelijks ben ik hier iets TE streng in voor mezelf?).
Mijn bedoeling van deze post is mensen te leren kennen met soortgelijke of identieke uurwerken en bevindingen te delen. Ook tips in verband met andere merken en uurwerken die niet mogen ontbreken zijn zeker welkom:) Algemeen is de bedoeling dus bijleren over mijn klokjes
Nu nog de link naar mijn album: moest dit niet zichtbaar zijn, graag een seintje en eventueel een woordje uitleg want heb hier al behoorlijk zitten sukkelen
Beste,
Dat is inderdaad zo; zoals gezegd ben ik nog op zoek naar enkele modellen die eerder zeldzaam zijn om aan mijn collectie toe te voegen, daarom dat ik er uiteraard ook enkele moet verkopen (aangezien ik ook een budget heb voor de hobby ) Bovendien hou ik zelf wel van een wisselende collectie Vaak koop ik ook uurwerken die een service, onderhoud of een herstelling vragen, en verkoop ik ze opnieuw na de ‘herstelling’ door mijn juwelier. iemand nog ideeën of aanraders waar ik naar zou moeten uitkijken?
Welkom en mooie collectie heb je inmiddels (tu)
Heb je alles via marktplaats of…
Tsja en of je iets mist kan ik niet zeggen, je hebt
van alles wat en daar kun je mee doorgaan of je toeleggen
op bepaalde modellen/merken…
Ik mis bv. een mooie duikert in je verzameling
inderdaad een mooie duiker zou niet misstaan:) het is inderdaad zo van alles wat. Kan er niet echt een specifiek genre op kleven Ik koop gewoon wat ik zie verschijnen en wat ik echt mooi vind (en uiteraard aan een zo goed mogelijke prijs ) ik hou ervan verschillende merken te hebben en me niet te beperken tot 1 merk( maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur) De geschiedenis achter sommige uurwerken spreekt me dan ook weer aan.
ik heb enkele zaken wel op marktplaats gekocht ja, maar niet allemaal, soms rommelmarkten, verzamelaars die iets bij mij kochten, ook vaak ruilen, etc.
Soms contacteer ik ook de merken zelf om extra info te krijgen over bepaalde zaken (zo deed ik dat voor Hebdomas, Mathey Tissot, Rolex,…)
soms krijg ik een bijzonder leerrijk antwoord (zoals van Hebdomas, Mathey Tissot,…) waardoor ik meer te weten kom over mijn uurwerken.
haha leuke vraag, Ik heb persoonlijk wel enkele favorieten hier hier de top 5
Tudor Oyster prince date day van 1969, de staat is werkelijk nieuwstaat + is vorige week geserviced en loopt perfect, als je de rotor hoort opwinden, dit geluid alleen al maakt de kwaliteit duidelijk
Mijn Hebdomas pilotenuurwerk (hiervoor mailde ik naar hebdomas en kreeg het anwtoord dat deze erg zeldzaam zijn en vooral te vinden zijn in privécollecties etc.+ dat het om een origineel polsuurwerk gaat (geen omgebouwde zakuurwerk) waardevol stukje dus loopt ook prachtig en werd uiteraard geserviced (draag ik jammer genoeg erg weinig omwille van het feit dat dit altijd een risico blijf)
Mathey Tissot Masonic dial (stuurde hiervoor een mailtje naar Mathey Tissot, kreeg antwoord dat het uitzonderlijk gebeurde dat in de jaren 50 uurwerken gepersonaliseerd werden gemaakt en dat het mogelijks uniek is)
Het zilveren rolex ‘trenchwatch’ met de 15 jewel uitvoering. Deze is maar 30 mm (iets te klein om dus dagelijks te dragen voor mij, maar als verzamelobject wel een favorietje (bovendien mooi origineel, jammer van de verbleekte wijzerplaat, maar ik laat hem vast en zeker onaangeroerd
Voor dagelijks gebruik hou ik van een speedmaster, nu heb ik een michael schumacher editie (omwille van de mooie rode wijzerplaat) schumacher’s naam is er niet op vermeld (aangezien ik niet specifiek een fan ben, vond ik dat wel belangrijk), bovendien had ik deze voor een erg mooie prijs. Dit uurwerk draagt erg prettig en zou hem op termijn (mits bijbetaling uiteraard) inruilen voor een speedy professional
Ik had nog nooit gehoord van Mathey Tissot, even wat op doorgezocht. Elvis Presley heeft ooit een hele batch gepersonaliseerde horloges van dit merk besteld voor vrienden en familie. Bij deze exemplaren was daarbij zijn naam op de bezel gezet, nog los van het cadeau aspect was dat een manier om mensen zonder gedoe backstage toegang te verlenen. Je kon zo’n horloge immers alleen krijgen als je die persoonlijk van hem had gekregen, hoe cool is dat.