Mijn collectie Seiko's

Dit krijg je ervan als je jezelf op je verjaardag vaak trakteert op een nieuw horloge:

Niet alle horloges heb ik even vaak aan, want ik heb zo mijn voorkeuren :wink:

Nice :slight_smile: Wat zijn je voorkeuren?

Ik heb zelf ook 2 Premiers, zelfde als jij hebt de SPB003j1 (2e linksonder voor degenen die de modellen niet kennen) en de SNP005P1, zelfde model als linksonder maar dan zwarte wijzerplaat en zwart leren band.

Automatic Scuba (tu)

Mooooie collectie(tu)

De Automatic en de Scuba krijgen de meeste tijd aan de pols, daarna volgt de Kinectic Direct Drive Moonhphase, ik moet zeggen dat de perpetual calendar misschien maar 2 x per maand omgaat.

Nog twee te gaan en dan… koop je een grotere box denk ik. Leuk om een hele verzameling te zien die in de loop der jaren is opgebouwd. Persoonlijk vindt ik het ook knap dat je bij 1 merk kan blijven dat heb ik vaak geprobeerd maar is nog nooit gelukt.
Leuke collectie(tu)

Ik denk ook niet dat ik in de toekomst bij hetzelfde merk kan blijven, het nadeel van een steeds duurder wordende smaak is dat het ergens een keer ophoudt :wink: Hoewel Grand Seiko en Credor nog wel wat toe kunnen voegen :wink:

Joozywoozy Schreef:

Ik denk ook niet dat ik in de toekomst bij
hetzelfde merk kan blijven, het nadeel van een
steeds duurder wordende smaak is dat het ergens
een keer ophoudt :wink: Hoewel Grand Seiko en Credor
nog wel wat toe kunnen voegen :wink:

Dacht ik ook aan als je het bij 1 mooi merk wilt houden. Zit van hoog tot laag wel iets tussen.

Enneh, mooie collectie (tu)

Maar misschien dat de wat minder gedragen klokjes dan moeten wijken om wat financiën vrij te maken voor de duurdere broertjes :wink: Zowiezo vind ik dat wel een issue. Doe je diegene die je zelden draagt weg om wat duurders aan te schaffen? wat vinden jullie>

Mooie collectie Seiko’s hoor.(tu)

Joozywoozy Schreef:

Maar misschien dat de wat minder gedragen klokjes
dan moeten wijken om wat financiën vrij te maken
voor de duurdere broertjes :wink: Zowiezo vind ik dat
wel een issue. Doe je diegene die je zelden draagt
weg om wat duurders aan te schaffen? wat vinden
jullie>

We hebben 't vaker over inruilen en flipperen gehad. Ieder hanteert er andere regels voor. Ikzelf ruil ze in principe niet in. Elk horloge heeft voor mij een betekenis/emotie. Een gedenkwaardige gelegenheid, een mooie reis, een bijzondere periode, etc.

Het duurt soms wat langer voor een nieuwe aanschaf er is, maar ik heb geduld. Zo ben ik al jaren aan 't kijken naar een leuke Omega Planet Ocean. Het zoeken en de spanning van nieuwe modellen, daar zit voor mij ook de fun in. Intussen spaar ik rustig door.

Mooie collectie Seiko’s
Daar zal een mooie vintage van dat merk zich ook wel thuis voelen.

leuk, vooral de premier lijn ziet er goed uit. Maar natuurlijk ook die kamelen voet :smiley: is een mooi horloge.

Ik ben niet zo thuis in de vintage horloges… voor mij is de titanium vintage, die is nu zo’n 10 jaar oud.

Haha ja, de ‘kamelenteen’ verdient in ieder geval de titel van horloge met de meest bizarre bijnaam in mijn collectie.

Een mooi en diverse collectie (tu)

De Sumo(kamelenteen) is echt top.Ik heb zelf de oranje en de zwarte.
Deze twee zijn een klein gedeelte van de collectie maar de draagtijd van hun samen is ongeveer 90% t.o.v. de rest.
Gr. Edward

Ik heb de zwarte Sumo in Singapore gekocht bij het officiële Seiko Center daar. Had hem in Nederland nog nooit zien liggen, maar dat was zo ongeveer met 60% van de Seiko’s doe daar lagen. De Aziatische markt heeft veel moois. In oranje valt ie zeker nog meer op, zwart vond ik wat beschaafder :wink:

(tu) Goed bezig. Ik heb zelf ook voornamelijk Seiko’s.

Ik heb alleen maar Seiko’s uit de serie Age of DIscovery.
2 x 6m13 perpetual, 6m15, 6m23 2x, 8m25, 7T36.