Mijn collectie(tje)

Hoi,

Heb maar eens fotos gemaakt van mijn verzameling horloges.
Het zijn er niet veel, maar ben dan ook nog niet zo lang bezig met verzamelen.

De fotos zijn ook niet geweldig, heb nog geen fatsoenlijk toestel. Dus mijn excuses hiervoor.

Ik heb niet zon groot budget, dus het zijn geen dure dingen, maar ik vind dat het niet duur moet zijn om mooi te zijn.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen dure dingen zou willen!(:P)

Hier 2 Poljot’s. De linkse is van forumlid 2006 overgenomen. Nog altijd zeer tevreden mee. Nu wel met ander bandje, gewoon om eens af te wisselen.
Rechts nog een Poljot, cal 2614:

Links een Raketa, cal 2609HA. Recht de nieuwste aanwinst, de Duitse Cronus GMT Dual Time.

Links boven een Louis Roskopf zakhorloge, Rechts boven een Phenix zakhorloge, onderaan nog een Poljot (cal SU 2814.2H). Hiervoor nog geen bandje, maar wordt aan gewerkt.

Het zijn allemaal handopwinders, behalve de Cronus, dat is een automaat.
Hoop dat ze in de smaak vallen.

mvg
Rik

Aardige, klassieke collectie heb je. Ik vind vooral de tweede Poljot erg geslaagd, mooi sober van opzet. Je laat in ieder geval duidelijk zien dat budget niet bepalend is voor schoonheid!
Veel draagplezier!

Mijn beste,

“Valt zeker in de smaak”, om jou woorden maar eens te gebruiken.
Een rijk gevarieerde horlogecollectie waarbij de geschiedenis, als zijnde de twee zakhorloges, niet wordt vergeten.
Ik wens je dan ook veel plezier bij het koesteren en vooral dragen van deze gevarieerde horloges.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Rik,

Mooie collectie! Bescheiden in prijs misschien, maar het ziet er fraai uit!
Ik weet niet of de banden er zo bijkwamen, of dat je ze er zelf bij gezocht hebt, maar ze geven de horloges stuk voor stuk een sjieke uitstraling(tu)

Groeten,

Martin

leuke verzameling (tu)

Een verzameling hoeft helemaal niet duur te zijn. Mooie aanwinsten. Ik vind ook de tweede Poljot erg mooi.

Een mooie verzameling hoeft inderdaad niet gebaseerd te zijn op dure horloges. (tu)

Ik vind Poljot 2 en de Raketa het mooist. En zoals gezegd en te zien; een mooi bandje haalt een horloge enorm op.

Rik001 Schreef:

…ik vind dat het niet duur moet zijn om mooi te zijn…

Helemaal mee eens!
En net als een paar anderen al opmerkten: de tweede Poljot is héél mooi!

Mooie collectie, ik vind dat de prijs zeker niet bepalend is voor de schoonheid, ik vind trouwens de strap combinaties erg mooi… zeker de poljot met de rode croko… (tu)

dat je er maar een hoop plezier aan mag beleven…

Hoi,

Alvast bedankt voor de reacties,

Die 2de poljot is ook wel mijn favoriet een beetje, wordt iig het meeste gedragen.

BTW, alle bandjes (behalve van de Cronus) komen van watch-band-center.com
Mooi en goedkoop, net zoals de horloges(:P)

mvg
Rik

Heel leuk hoor, veel plezier ermee!

Frank

Klassieke Russen, mooi. Ze passen wel mooi bij elkaar, het is een mooi setje.

één ding is duidelijk

D E R U S S E N K O M E N

Leuke collectie(tu) Lekker veel russen:) en weet je: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd (wel een hele grote open deur, maar toch:))

Ik vind het een leuke colectie het gaat bij mij ook niet om de waarde maar om het gevoel en een duur horloge is ook niet altijd mooi

gr Pieter

Hallo Rik,

Mooie collectie !
En ja hoor, die “Russen” zijn stuk voor stuk mooie en meestal ook nog zeer goede horloges. Ik heb er zelf ook en paar en ze lopen als een zonnetje.

mooie collectie, heb zelf ook twee russen en ik vind ze steeds mooier worden…Veel plezier ermee

Hoi,

Kleine update,

Ik heb voor de blauwe Poljot een oplossing gevonden om er een band aan te krijgen.
Bij watch-band-center.com een goedkoop bandje (met vouwsluiting) gekocht, en 2 setjes T-bars.
Die laatste pasten natuurlijk niet in de gaatjes van de aansluitingen, dus eerst maar eens geprobeerd wat bij te vijlen. Maar ze waren al heel dun, dus braken ze in stukjes als je eraan kwam.

Dan maar het horloge zelf aanpassen. In dit geval niet zo erg, het ding heeft mij ongeveer 15€ gekost…

Met de Dremel de gaatjes wat uitgeboord, zodat de T-bars er mooi in passen.
Dan een stukje uit de band snijden, en voila.

Ik ben wel wat enthousiast geweest met snijden, dus het ziet er niet perfect uit.
Maar als ik nog eens een bestelling doe bij WBC koop ik er wss een nieuw om nog eens te proberen. Maar als voorlopige oplossing vind ik het zeker te doen.

Hier dan maar een foto:

Tot de volgende!

mvg
Rik

Rik001 Schreef:

Hoi,

Kleine update,

Ik heb voor de blauwe Poljot een oplossing
gevonden om er een band aan te krijgen.
Bij watch-band-center.com een goedkoop bandje (met
vouwsluiting) gekocht, en 2 setjes T-bars.
Die laatste pasten natuurlijk niet in de gaatjes
van de aansluitingen, dus eerst maar eens
geprobeerd wat bij te vijlen. Maar ze waren al
heel dun, dus braken ze in stukjes als je eraan
kwam.

Dan maar het horloge zelf aanpassen. In dit geval
niet zo erg, het ding heeft mij ongeveer 15€
gekost…

Met de Dremel de gaatjes wat uitgeboord, zodat de
T-bars er mooi in passen.
Dan een stukje uit de band snijden, en voila.

Ik ben wel wat enthousiast geweest met snijden,
dus het ziet er niet perfect uit.
Maar als ik nog eens een bestelling doe bij WBC
koop ik er wss een nieuw om nog eens te proberen.
Maar als voorlopige oplossing vind ik het zeker te
doen.

Hier dan maar een foto:
http://img523.imageshack.us/img523/9630/pic0010uf2
.jpg

Tot de volgende!

mvg
Rik

De beste oplossing. En de tweede keer het beste resultaat!

Deze bandjes zijn dan nog makkelijk te maken. Maar wat met een Omega Dynamic?

Goed gedaan!

Rik001 Schreef:

Hoi,

Rechts nog een Poljot, cal 2614:

mvg
Rik

Hallo Rik,

leuke verzameling. Ben het met je eens dat het niet altijd duur hoeft te zijn om mooi te zijn. (tu) En welk type is het horloge rechts, vind die erg mooi namelijk, zou zoiets ook wel willen (als het niet te duur is)! Is de kast staal, hij lijkt een beetje doublé, of komt dit door het horloge links?