Mijn collectie

Het heeft me een tijdje geduurd, maar hier zijn eindelijk (barslechte) foto’s van mijn verzameling. Dit zijn wel enkel de horloges die ik wil bijhouden. Ik heb verder nog een dozijn horloges (Omega en JLC) die weg mogen.

Als ik alles verkoop kan ik me minstens 3 grails aanschaffen, maar waarom zou ik dat doen als ik nu al 10 grails heb? :slight_smile:

De verzameling:

Daarnaast heeft mijn horlogemaker nog een JLC DuoPlan, Omega Cosmic (1940’s moonphase) en JLC Memovox van me liggen die nu dus niet bij de SOTC kunnen.

De twee Omega Connies en de Longines DH hebben nog werk nodig, maar ze zijn langetermijnsprojecten, dus zit er voor mij geen vaart achter.

En dan ook even de horloges die ik nog heb, maar die de verkoop in mogen:

Daarnaast heb ik nog enkele andere horloges, maar die zijn het vermelden niet waard.

Wauw, mooie verzameling! (tu)

Indrukwekkende verzameling.
Ik zie alleen wat los liggende wijzers en bekraste glaasjes. Ik neem aan dat je ze wel goed lopend houdt?

Is de A.Lecoultre een voorloper van JLC of hebben die geen relatie?

Is de reverso ook een JLC?

Prachtige verzameling, met name de JLC 's (tu)

Mooi clubje …
ook leuk om stap voor stap te bekijken zo.

fijne dag nog . Gerard

Hele fraaie set Dieter, wat ik erg leuk vind zijn de echt oude modellen. Echt een mooie collectie in Omega en JLC en zelfs een originele Reverso (is dit een heren of damesmodel?) en als je dan een uitstapje hebt dan meteen een goeie; vroege Longines, Breitling ref. 176, of Rolex. Ik snap alleen de Onsa niet, of heb je daar iets speciaals mee?

:}

Maar er is hier en daar nog wel wat werk te verzetten zo te zien!

Mooie collectie man (tu)

Mooi. Goede vintage banden keuze ook. In mijn ogen maakt de juiste vintage band bij het horloge het horloge helemaal af.

Rolex Precision for the win! Alhoewel…

Schitterende collectie, absoluut (tu)

Heel mooie collectie, zien er prima uit.

Stalen JLC Memovox (uit je collectie, niet je verkoopdozijntje) is prachtig!

Mooie collectie! ! Zitten diverse tussen waar ik jaloers op ben.

indrukwekkende verzameling!
mooi in beeld gebracht!
Daar kan ik nog wel wat van leren.
Ieder horloge zijn eigen verhaal, neem ik aan.
Ik ga wat voorwerk doen, dan kom ik ook een keer met mijn verzameling.
succes met verkopen/ruilen

De stalen JLC Memovox automatic is een E855, heb die in full set (met doos en papieren).

De Reverso is inderdaad een JLC, dit is nummer 3xx (dus een van de allereersten uit 1931 in 18k geel en wit goud). Het is wel een vrouwenmodel

De horloges met bekraste glazen (de Connies en Longines DH) draag ik niet, die zijn nog altijd aan het wachten op een onderhoudsbeurt, maar heb dit telkens uitgesteld wegens niet dringend (andere horloges hadden prioriteit). Ik heb van beide connies de full set (incl originele gesp, doosje, papieren), en de Longines DH heeft uiteraard geen uitleg nodig.

De wijzer van de Omega Seamaster auto bumper is er helaas gisteren afgevallen, maar dat is snel weer verholpen.

Die Onsa was het communiehorloge van mijn vader, bijgevolg onmisbaar.