Mijn custom straps

1 van de redenen dat ik zelf mijn bandjes ben gaan maken (behalve dat het leuk werk is)is dat er voor de monsters weinig echt leuke bandjes te krijgen zijn, of je moet ze custom laten maken.
Wat spul gekocht om het leer te “schillen” en gaatjes te slaan en wat stukken leer gekocht.
De bandjes worden al mooier, durf er zelfs al mee over straat :smiley:

Twee monsterbandjes van nubuck leer voor het Dracula monster en het oranje/zwarte Monster dat bekend staat als The Fang. Beiden met een breedte van 24 mm en 20 mm bij de lugs.
Van een oude schaatsschoen een bandje met 22 mm bandaanzet gemaakt en eigenlijk niet echt een horloge bij. Hier op mijn witte Boss.

Leuk, man en zeker voor een Monster waar de bandjes helaas niet voor het oprapen liggen.

Succes ermee!

Eric

Vooral die zwarte vind ik geslaagd… (tu)

Al die topics over zelf banden maken hebben mij al een oude broekriem apart doen leggen om zelf ook eens met het bandenmaken aan de slag te gaan. Snijmat, stalen liniaal, gatenpons en stanleymes heb ik al. Wat heb ik nog meer nodig?

Met opmerkingen moet ik dus voorzichtig zijn, want ik moet eerst maar bewijzen wat ik er van ga bakken :).

Toch wil ik voorzichtig opmerken dat ik de banden van de twee monsters te breed vind ogen. Ik denk dat ze meer geslaagd zouden zijn als ze niet breder zouden zijn dan de lugbreedte (20mm) van de monsters. Of beginnen met 24mm en dan laten toelopen naar 22mm, zoals bij veel fabrieksbanden gebeurt.

Het bandje van de Boss vind ik het mooist. Niet te breed en met wat ingetogener stiksels.

groet,
Jurgen

SiO2 Schreef:

Wat heb ik nog meer nodig?

Lijm, geduld, precisie, een extra buckle op overschot, naald en draad eventueel

ik vind de 20 mm bandjes op de Monsters een beetje ielig ogen. Ik hou zelf wel van een lekkere brede, grove band met een forse gesp, zoals die Panerai achtige gespen. En een beetje opvallende stiksels, dat past wel bij die felle kleuren van zeker dat oranje/zwarte monster.
Maar dat is een beetje een kwestie van smaak, denk ik.
Taps toelopende banden ga ik nog proberen bij mijn volgende bandje, voor mijn Sawtooth (die je helemaal zelden op leer ziet).

ik begon ook met dezelfde spullen als jij, maar later kwam er toch wat bij.
veel lol gehad van een klein hobby boortje dat ik al had, met een rond schuurkopje erop erg geschikt om het leer minder dik te maken zodat het mooi om de lugs valt (om een tandenstoker heen plakken).
en mooi gaatjes maken en een net stiksel maken, dat vind ik nog het moeilijkste
succes!

Ik ga denk ik eens kijken voor Titanium plaat… kan ik buckles maken voor al die hobby-bandenmakers… :slight_smile:

Ik graag een 24 en een 22 mm:~

ik heb net een uitvinding gedaan wat betreft broeksriemen … ik word rijk !
volgende week log ik misschien in vanaf Borabora !

En die uitvinding was…?
Dat je ze linksom en rechtsom kunt doen? :wink:

@gnik: goede tip van dat schuurkopje om het leer dunner te maken, bedankt!

@Carpe Tempus: wat heb je uitgevonden dan? Dat je van een broekriem horlogebandjes kunt maken. Maar van horlogebandjes geen broekriem? :+

SiO2 Schreef:

Al die topics over zelf banden maken hebben mij al
een oude broekriem apart doen leggen om zelf ook
eens met het bandenmaken aan de slag te gaan.
Snijmat, stalen liniaal, gatenpons en stanleymes
heb ik al. Wat heb ik nog meer nodig?

Met opmerkingen moet ik dus voorzichtig zijn, want
ik moet eerst maar bewijzen wat ik er van ga
bakken :).

Toch wil ik voorzichtig opmerken dat ik de banden
van de twee monsters te breed vind ogen. Ik denk
dat ze meer geslaagd zouden zijn als ze niet
breder zouden zijn dan de lugbreedte (20mm) van de
monsters. Of beginnen met 24mm en dan laten
toelopen naar 22mm, zoals bij veel fabrieksbanden
gebeurt.

Het bandje van de Boss vind ik het mooist. Niet te
breed en met wat ingetogener stiksels.

groet,
Jurgen

net als gnik vind ook ik 20mm wat iel bij t monster. ik had liever dat ie 22mm was.

Mimoza Schreef:

SiO2 Schreef:


Wat heb ik nog meer nodig?

Lijm, geduld, precisie, een extra buckle op
overschot, naald en draad eventueel

pleisters?
:smiley:

mooie kleurencombi’s! vooral die zwart oranje vind ik leuk (tu)