Mijn dilemma

Heel herkenbaar Jürgen. Veel van mijn niet-horloge-minnende vrienden vinden mijn Marina Militare erg mooi. Het enthousiasme houd echter op als ik erbij vertel dat het je het horloge dagelijks moet opwinden. “Dat is toch super onhandig” is een veel gehoorde kreet, als ik ze vervolgens vertel dat dit bij het Panerai horloge waarvan het model is afgeleid is ook het geval is kijken ze me aan met een blik van “echt niet” en “Dat zijn toch van die kinetic horloges die lopen op je polsbeweging?” Ach, later we er maar om lachen :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Schreef:

Ik koop ze inderdaad voor me zelf en ik vertel ook
nooit wat ze gekost hebben. Probeer maar eens uit
te leggen aan een niet kenner dat jouw horloge met
alleen een tijdweergave duurder is dan een horloge
met dag, datum, hoogtemeter, barometer, ski-data,
etc. véél goedkoper is. Bovendien moet je jouw
horloge nog opwinden ook! Dat is voor veel mensen
onverklaarbaar.

Mij maakt het niet uit, het gaat om mijn plezier
en mijn beleving bij een merk. Wat een ander
daarvan denkt is totaal niet relevant!

Ja of mensen die je voor gek verklaren dat je een Seiko van een kleine 1000 euro hebt en dan lopen te showen met een nep AP.

Ja ,dat ken ik.
Zit ik op het werk te pauzeren,zit een collega naast je zich te verlekkeren in het kijkshopblaadje naar een Casio.‘Zijn nog best prijzig’ zegt hij nog!::o

gr Ron

Het dilemma is eigenlijk dat ik de interesse voor horloges niet met iedereen die ik ken kan delen.
Het forum en een paar collega’s, daar houdt het een beetje bij op.
Niet eens mijn directe vrienden of familie, die hebben andere (of geen)interesses.
Eigenlijk best wel een beetje jammer vindt ik.

gr Ron

en terecht :smiley:

mijn nodate is eens aangezien voor een nepper…

er zat geen loepje op, dus nep :smiley:

schmeink Schreef:

mijn nodate is eens aangezien voor een
nepper…

er zat geen loepje op, dus nep :smiley:

Ja dan komen er ineens allemaal “experts” bij die wel even gaan vertellen hoe je een nepper herkent. Trieste figuren allemaal.

robbie409 Schreef:

Verhaal snap ik, geloof ik. Maar wat is nu je
dilemma???

:slight_smile:

Ik heb trouwens meegemaakt dat ik een Titanium
Samurai voor iemand heb gemod, inclusief een loupe
omdat hij de datum niet kon lezen…
Kwam ie na twee weken terugbrengen omdat het
horloge niet duur genoeg was in zijn
vriendenkring…

dat is gemakkelijk op te lossen , gewoon de prijs verhogen … :smiley:

Feest der herkenning dit!

Inderdaad hebben veel mensen geen idee van waarde van horloges zeker niet buiten de mainstream merken om. Dat neem ik ze ook niet kwalijk, van veel liefhebberijen van anderen heb ik ook totaal geen kaas gegeten en heb ik geen flauw benul van wat items waard zijn. Ik neem maar even kunst of antiek als voorbeeld waarvan ik doorgaans maar moeilijk kan zien waarom het ene stuk veel duurder is dan de andere terwijl ze voor mij tamelijk identiek ogen.

Mijn PO wordt overigens nog wel redelijk herkend zeker binnen mijn bedrijf waar Rolexen en Omega’s niet zeldzaam zijn, overigens doorgaans puur alleen voor de status. Grap is dan wel weer dat deze standaard worden afgedaan bij presentaties om niet de verkeerde indruk bij senior management te wekken.

@ Schmeink

Auw, deed dat niet zeer?:wink:

gr Ron

Ik snap wel wat je voelt, heb het ook wel maar ben blij dat dit forum er is;). Je kan niemand uit leggen dat je een horloge van 2000 euro heb terwijl die gene er niet om geeft. Hier kan dat wel en krijg je ook nog leuke reactie:D Super toch dit Forum.

Als ik een PMLE gekocht zou hebben, en op mijn werk of hobby zoudragen kijken ze mij echt aan van, alweer een nieuw, en omdat ik zo vaak op het forum zit zal hij wel duur zijn hahaha.

Als mensen vragen voor een oud goedkoop horloge wat een glaasje kost vraag ik of zij binding hebben nmet het horloge, ehrr, nee nou kijk dan maar eens hier.

En stuur ik ze naar de seiko 5 sites, hahahaha, geweldig hoe hebberig ze dan worden.

Maar dan toch het dubbele betalen voor een (echt waar) simpele Casio.

Ach ja… dat soort hopeloze zielen dolen ook rond op aarde :wink:

Nee, maar ff serieus, ik snap wel wat je bedoelt. Maar dan heb je het inderdaad over mensen die weinig met horloges hebben. Hetzelfde zou je misschien zeggen bij pennen (Visconti), auto’s (Bugatti), handtassen (euh… LV?), zakagenda’s (Succes), kleding (Miu Miu), etc. Dan heb ik zoiets van, tja, je hebt er iets mee of niet.

En over Spring Drive… ik heb er 15 jaar geleden ook al over gefantaseerd over een automaat die door een bewegende balans net genoeg stroom weet op te wekken voor een radio ontvangen voor een Pager/Beeper/Semafoon/Buzzer/etc. Wist ik veel dat er knappe koppen bij Seiko zaten :slight_smile:
Dus ik kan het zeer waarderen wat ze doen. Maar om idd 3000-5000 neer te tellen voor een Spring Drive… dat knaagt toch een beetje. Met name omdat ik die maar 1x kan uitgeven en er nog zoveel anders moois is. En dan weegt dat merkje ook een klein beetje mee. Liever een Rolex Sub dan een Seiko Spring-Drive of Grand Seiko.

@Deski: tja, je hebt liefhebbers en non-liefhebbers die op zoiets neerkijken. Ik vind alle categorien leuk, zolang de klokjes zelf mij maar aanspreken.