Ik denk er hard over om maar te gaan stoppen met verzamelen want dankzij dit forum geraak ik nog eens aan de bedelstaf
Vanmorgen heb ik deze Omega Constellation met cal. 504 gekocht en opgehaald.
Service rekening zat er bij, horloge is schoongemaakt, origineel glas en nieuwe originele kroon er op.
Man wat een mooi horloge is dit, ga nog wel even de gouden(?) markeringen op de wijzerplaat laten schoonmaken van de week.
Ook zou ik de kast wel enigszins willen (laten) polijsten of zou dat ook met zo’n speciaal doekje kunnen?
Het betreft een Omega met toch wel een zeldzaam cal. Volgens bronnen op het net zijn er maar 25.000 van gemaakt indertijd.
Hier een linkje: http://www.snapdrive.net/files/476678/Black%20cal%20504.pdf
Hier een 2 tal foto’s die ik net heb gemaakt:
Voor de exacte datering heb ik het serienr. nodig maar ik durf de kast niet open te maken. Maar volgens het net werden ze gefabriceerd in 1958 en 1959.
mvg, Frans
ps.
Ik lees net dat er radium is gebruikt op de wijzers en uur markeringen en ben bang dat dat niet schoon te maken is, of wel?
Proficiat met deze magnefieke aanwinst.
Een aan-winst die er zijn mag. Wat een prachtig horloge is dit, de degelijkheid straalt er vanaf!! Een horloge uit de categorie ‘Haute Horlogerie’.
Het is waarachtig een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden. Chapeau!!
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit schitterende horloge.
Dat is wel bijna een holy grail voor Omega-maniakken. (zoals ik)
Wat ik er zo van kan zien is deze wel weer bijna in nieuwstaat te maken.
Ik zou ze even bij Ferrie langs sturen om de plaat en de kast nog mooier te maken.
Wat wel grappig is dat degene van wie ik dit horloge heb overgenomen een passie heeft voor …jawel Russische horloges. Triest is wel dat hij ongeneeslijk ziek is
Maakt het horloge wel speciaal voor mij omdat hij 'm aan mij heeft gegund (tu)
mvg, Frans
diashock Schreef:
Prachtige klok. (tu)
Russische horloges verzamelen is een stuk
goedkoper.
Hier een artikel uit een Duits tijdschrift over de
Constellation. ( PDF) http://www.watchtime.net/search/?Realm=All&Terms=o
mega+constellation
Groeten. Chris
Ze kosten over het algemeen veel geld, duur is betrekkelijk.
Voor mij was het veel geld maar niet duur als je kijkt wat er meestal voor gevraagd wordt. Ook moet je dan maar afwachten of hij nog helemaal origineel is.
Ook in dit segment (vintage Conny) bestaat veel fake, wat dat aangaat heeft Bernard wel gelijk dat je je heel goed moet inlezen en verdiepen voordat je tot aanschaf overgaat.
mvg, Frans
Marc-B1 Schreef:
Zeer mooi horloge !
Zijn die werkelijk zo enorm duur, Frans ?
Vergis ik mij of is dit ook een “speciale” kroon ?
( Lijkt wel een mini observatorium… )
De dial is helemaal gaaf alleen het radium op de wijzers en uuraanduidingen is gaan werken. Ik vraag me af of dat wel te herstellen is, het is overigens niet heel ernstig maar ik ben bang dat het wel steeds erger gaat worden.
Op zich past het wel maar ik ben soms een beetje een Piet Lut
Hier in Alkmaar zit trouwens ook een zeer goede hersteller heb ik inmiddels gemerkt. (een 3 tal horloges heen gebracht) Concurrerend qua prijs, 1 jaar garantie (schriftelijk), jammer is alleen dat ze niet veel moeite kunnen doen om aan onderdelen te komen voor vintage horloges die niet van bekende huize zijn.
Het is moeilijk te berekenen wanneer je uren op zoek moet naar een onderdeel.
Ze repareren voor juweliers uit geheel N-H.
mvg, Frans
Baseman Schreef:
WOW !!
Dat is wel bijna een holy grail voor
Omega-maniakken. (zoals ik)
Wat ik er zo van kan zien is deze wel weer bijna
in nieuwstaat te maken.
Ik zou ze even bij Ferrie langs sturen om de plaat
en de kast nog mooier te maken.
Ik heb mijn twijfels een beetje of het wel radium is op de wijzers volgens mij is het zwarte lak. Ik bezit zelf ook een constellation en ik ben eigenlijk tot
de conclusie gekomen dat er lak op de wijzers zit, maar 100% zeker ben ik niet.
Misschien zijn er forumleden die het wel weten.
Een foto van mijn exemplaar is nog te vinden in het topic om uit te testen.
Als ik mij goed kan herineren bezit jij een zelfde exemplaar.
Zeermooi horloge. De indexen hebben een zwarte streep en kunnen opgemaakt worden.
Polijsten en en terug lak opbrengen. Ook de wijzers zou ik dan polijsten anders is het verschil te groot. Is wel een secuur werkje.
De kast kan ook mooi opgemaakt worden. Natuurlijk kost dit ook allemaal geld maar hou je er een pracht van een horloge over.
Gerard Jolinck heeft er zo verschillende.
De calibers hebben wel dikwijls sleet op de brug van de veerton en zijn moeilijk te verkrijgen, soms vindt je er nog in oude stocks.
De wijzers lichten nog enigszins op in het donker er zit volgens mij dus wel lume op, in het linkje dat ik bij mijn eerste post heb geplaatst heeft men het over radium als lume. De dial en de wijzers komen overeen met dit horloge volgens mij.
Ik heb hem gister gelijk gezet met de wereld klok en vanmorgen stond ie nog exact gelijk.
Nogmaals bedankt voor de aardige reacties, echt (tu)