Mijn eerste aanwinst!

Twee weken geleden heb ik mijn eerste aanwinst mogen ontvangen! Voor mij een speciale, aangezien ik op zoek was nog een horloge uit mijn geboortejaar 1974. Het gaat hier om een Seiko 7005-7130.

Weer eens wat anders tussen al dat high-end horloge geweld :joy: Maar voor mij net zo waardevol.

Maar goed, de band die erbij zat was waarschijnlijk voor Japanse armpjes gemaakt of is in de loop van de afgelopen 46 jaar wat schakels kwijtgeraakt. Echt dikke polsen heb ik zeer zeker niet, een centimeter of 17. Overigens wel balen aangezien ik hem natuurlijk het liefst op de originele band zou willen dragen. Over een tijdje, wanneer ik trustlevel-2 heb, zal ik eens een vraagje wagen binnen het forum. Wellicht dat iemand iets heeft liggen aan losse schakels :wink:

Om hem toch te kunnen dragen heb ik een leren band besteld en vanaf vandaag kan het ouwe beestje dan eindelijk gedragen worden.
De blauwe dial is wel echt heel mooi in het zonnetje! Alleen moeilijk op de foto te zetten.

Nu maar eens rustig op zoek naar de volgende :grinning:
Een nieuwe verslaving is geboren….

83 likes

En een mooie aanwinst zeker op leer, veel plezier ervan :grin:

1 like

Gefeliciteerd met die mooie aanwinst, enjoy!

1 like

Netjes :+1::+1::+1:

1 like

Proficiat met deze vintage Seiko. Erg mooi horloge dat je niet vaak ziet! Leuk weetje: deze heeft bijna een identieke kast als de ‘poor man’s 62mas’, en die heeft dan weer dezelfde wijzers als de 62mas.

2 likes

Gefeliciteerd! Ziet er ook goed uit gezien de leeftijd :ok_hand:t4:

1 like

Dank je wel! Ik wist niet wat voor bandje hier het beste bij zou staan. Als tip had ik hier al lichtbruin gehoord. Prima keuze, wat mij betreft. :ok_hand:

1 like

Dank je wel! :+1:

1 like

Dank je wel! :+1:

Leuk om te weten! Die 62MAS zijn ook wel weer uitzonderlijk mooi.

Dank je wel! Ja, dat viel mij ook nog reuze mee. Ik heb met 46 jaar meer butsen en krassen opgelopen. :joy:

1 like

Mooi die blauwe kleur in het zonlicht

1 like

Leuk horloge en super dat hij uit je geboortejaar is!

Ik vind hem de leren band veel beter staan dan de stalen.

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Ja, dat vond ik ook! In het echt ziet het er nog mooier uit.

1 like

Dank je wel, gaat zeker lukken :+1: Zit nu te kijken naar iets uit het geboortejaar van mijn vader (1946) maar daar zie ik nog niet veel bijzonders.

Dat geloof ik graag! Geniet er maar van! En we zien vanzelf meer plaatjes voorbij komen

1 like

Tof als je over je horloge al zo nadenkt ipv naar de winkel rennen en iets kopen.
Mooie keuze!

1 like

mooie dial! :ok_hand:t2:

1 like

Heel leuk!! Geniet ervan.

1 like

Dat zat al een tijdje in mijn hoofd. Volgende uitdaging is om een horloge uit het geboortejaar van mijn vrouw, kinderen en ouders te vinden. Als daar wat leuks voor te vinden is natuurlijk :wink:

1 like