Mijn eerste automaat die ik kocht

Beste forumers,
over plakmerken werd al veel negatiefs geschreven en verteld. Mijn eerste automaat was deze Louis bolle Richard II met dag/nacht en datum aanduiding. Later bleek dat het een plakwerk was met chinees uurwerk. Toch draag ik em het meest van al de uurwerken omdat ik em nu eenmaal mooi en heel goed afgewerkt vind. Maar oordeel zelf en commentaar is welkom.
Hier de foto’s

Ziet er netjes uit. En er is wat mij betreft niets mis met plakmerken, zolang deze merken zelf maar niet doen alsof de winkel verkoopprijs 10x zo hoog ligt bijv. ;). Alle waar naar zijn geld. Voor een paar tientjes gewoon leuk speelgoed. Dit soort horloges moeten daarom ook niet vergeleken worden met de gerenomeerde merken.

Verder kun je wat mij betreft vele malen beter een plakmerk kopen, dan een fake Rolex, Omega, Patek etc. waar in feite vaak hetzelfde uurwerk in zit.

Veel draagplezier nog.

Mijn beste,

Een stijlvol horloge welke je de tijd in schoonheid laat aflezen.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit mooie horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Niet alles hoeft prestigieus en duur te zijn. Het ziet er leuk en netjes uit.
Als de prijs in verhouding is, is er niets mis mee.

mooi horloge hoor.

Ik sluit me volledig bij Niels aan.
Er is helemaal niets mis met Chinese merken, mits niet te geheimzinnig word gedaan over inhoud en afkomst.Een Sea-Gull automaat heeft voor mij de liefde voor mechanisch weer helemaal opnieuw aangewakkerd.

Ik zelf, uhm, veel :wink: chinezen, en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken. Ik ga er nog zeker een aantal kopen.

Veel plezier ermee,

Groeten,

Martin

Hij loopt niet zo acuraat als de ETA werkjes die ik bezit en wijkt per week zo’n 3 a 4 minuten af maar het gelijkzetten beschouw ik ook als de charme van mechanisch dus da’s geen probleem! Het chrome de afwerking van de kast, de soliditeit en stevigheid van de band moet in niets onderdoen dan de vele duurdere zwitsers die ik bezit. Ene geloof me of niet het is het uurwerk waar het meest interesse voor bestaat en waarvoor ik zelfs al een paar keer van vrouwen complimenten voor kreeg-)
Ik heb em vorig jaar gekocht voor 89 euro als ik me niet vergis dus prijs kwaliteit is gewoon subliem.

Ha, dat is je beruchte Louis Bolle !!! :wink:
Niet mis, maar dat datumschijfje zou ik met de beste wil van de wereld niet kunnen lezen. Ofwel mijn bril afzetten, of met contactlenzen: leesbrilletje op…
Maar ik ben het er volmondig mee eens dat er niks mis is met een Chinese Miss :smiley:
( euh horloge bedoel il :wink: )
Ze bieden een mooie prijs-kwaliteit en laten je toe een eea te proberen alvorens er behoorlijk wat geld tegen aan te gooien…
En ik ben DOL op die mooie Chinese postzegels ! :wink: