Mijn eerste automaat / even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben nu een jaartje aan het meelezen op dit leuke forum. Ik kwam hier terecht omdat ik op vakantie eens een ‘echte’ Brietling had gekocht voor een paar euro. (Was mijn eigen horloge thuis vergeten en vond het toch wat naakt aanvoelen). Het horloge had was uiteraard van dusdanige kwaliteit dat het het einde van de vakantie niet eens heeft meegemaakt. Maar eenmaal thuis besloot ik wel op zoek te gaan naar een mooi horloge met een leren band. Al speurende op het internet kwam ik o.a. hier terecht.
Mijn horlogegeschiedenis begint op mijn 18e (daarvoor heb ik wat casio’s gehad). Ik ging studeren en vond dat ik toe was aan een ‘echt’ horloge. Ik heb toen bij de V&D een fijne seiko gekocht, quartz chronochraaf, zwarte wijzerplaat. 37mm diameter, 4 pushers, stalen band. Voor een chronograaf een heel mooi elegant en redelijk klein (en plat) horloge. Ik heb dit horloge jaren met veel plezier gedragen. Na een paar jaar moest de batterij worden vervangen, en daar heb ik de grote fout gemaakt om dit even snel te laten doen door een ‘handig’ studiegenootje die dat prima zelf kon doen. Zeer waarschijnlijk zijn toen de rubbers beschadigd, want niet veel later stond het klokje stil, en bleek de batterij gelekt te hebben en daarbij het uurwerk flink te hebben beschadigd. Ik moest dus weer een nieuw horloge, Aangezien het studentenbudget niet toereikend was voor weer een seiko, is dat een pulsar geworden. Vergelijkbaar met de seiko, iets dikker, en de tachymeter niet onder het glas, maar op de rand eromheen. Deze droeg ik dus tot en met die bewuste vakantie.
Ik wilde dus naast mijn staalbandige pulsar graag iets met een leren band, en het liefst een witte wijzerplaat (mijn pulsar was immers zwart…). Na veel zoeken, en wikken en wegen heb ik toen een tissot prc200 (quartz, chronograaf, witte wijzerplaat, bruine leren band, vlindersluiting) gekocht. Ik draag deze nu voornamelijk, de pulsar is een beetje uit de gratie. Belangrijker echter was dat mijn interesse voor horloges en dit forum blijvend is gebleken.
Onlangs vond ik dat het tjid was om eens een echte ‘automaat’ te proberen. Ging er van uit dat dat eerst nog wel even sparen zou worden, tot ik echter bij Rob van monsterwatches de seiko 5’s op zijn site zag staan. Bij het zien van de aviator was ik meteen verkocht. Helemaal toen ik de foto’s van Rob kreeg van de versie met stalen band (wilde toch graag weer een stalen band voor op het werk). En voor die prijs een mooie automaat, met glasbodem, is toch bijna ongelofelijk. Dus deze is in bestelling bij Rob. Ik ben erg benieuwd. Zodra hij er is zal ik wat eigen foto’s plaatsen, eerst nog een plaatje van het net.

N.B. ga er waarschijnlijk ook nog wel een leren of stoffen bandje bij zoeken, want dat staat hem ook erg goed.

Groet,

Packer

Welkom op dit forum, ik moet toegeven het is een mooie Seiko.

Ruud de Vries

Welkom Packer, leuke Seiko heb je uitgezocht; ik heb m zelf ook (met blauwe wijzerplaat) en draag m met blauwe nylon strap. Ik heb er meteen ook een stalen bandje bij gekocht omdat ik er vanuit ging dat die army-strap mij toch niet zou bevallen. Niets is minder waar; na een jaar houdt het nylon bandje zich nog prima! (tu)
Veel plezier op dit forum en met je horloges.

Mooi horloge en een leuk verhaal ter verduidelijking. Succes met het wachten en ben benieuwd naar de foto’s als 'ie binnen is.

Welkom op het forum

Gefeliciteerd met je eerste automaat, is een erg fijn horloge!! Ik heb ook een zwarte Aviator met een stoffen band, ook gekocht bij Rob. Je zal er geen spijt van krijgen.

Mvg Marco

Hoi Packer,

Ook welkom hier :wink:

Welke kleur leren band had je in gedachten?

Welkom. Ben je een Green Bay Packer?

Welkom op dit leuke forum. Het is niet veboden om ‘zelfs’ quartz horloges op dit forum te laten zien. Ik ben benieuwd;). De fotocamera moet zowiezo uit het stof, want een bestelling bij robbie409 laat meestal niet lang op zich wachten!

Groeten, Tom Vreeken.

mooi strak horloge, stijlvol

Mooi horloge, ik zou er bruin leer bij doen.

Mijn beste,

Van harte welkom op dit majestueuze forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.

Doch als je al zo’n jaar dit forum volgt mag je er gerust van uitgaan dat je bent ingewijd tot de
‘Loge der Meester Horlogepassionisten‘.

En de keuze voor je eerste echte (mechanische ) horloge is meteen al een schot in de roos.
Een robuust en secuur horloge van het type; ‘ruwe bolster blanke pit’

Veel plezier met dit horloge en we hopen nog met de regelmaat van de klok het een en ander van je te mogen horen. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Echt een mooie keuze. Ik hoop er zelf ook nog 1 dit jaar te kopen. Vooral met die army band vind ik ze erg leuk!

Ben benieuwd wanneer je hem krijgt.

Veel plezier alvast toegewenst met je mooie nieuwe aanwinst

Paul
Leeuwarden

dreski Schreef:

Welkom. Ben je een Green Bay Packer?

@dreski, Ha! nee, ben geen american footballer :wink: Die nickname gebruik ik al jaren, is ontstaan omdat ik als ontwerper werkzaam ben in de verpakkingsindustrie.

Het is wel een mooie bijnaam dan. Green Bay is namelijk mijn cluppie maar goed dat zijn zaken welke weer voor een ander forum zijn. :smiley:

Welkom packer op dit geweldige forum!!:)Hoop dat je er net zoveel plezier aan mag beleven als ik!!(tu)

Gr Dennis the menace

Hij is onderweg. helaas heb je niet vertreld welke kleur leer je wilt… Ik heb Seiko leren banden die ik erbij had kunnen doen.

Gisteren is het horloge bezorgd. Heb het vandaag voor het eerst de hele dag om. Bevalt prima!
Rob bedankt voor de snelle service!

Ik weet nog niet op welk soort leren of stoffen band ik hem zou willen. Neem eerst even de tijd om er zo van te genieten.

Ik zal proberen dit weekend wat foto’s te maken.

Packer

Lijkt Overtoom wel, he! Nu maar wachten op de foto’s:).

Groeten, Tom Vreeken.

Ik vind hem erg mooi! Je vraagt je idd af hoe ze het voor zo’n prijs kunnen doen. Veel plezier er van!

Welkom hier, Packer!
En ja, zo’n Seiko is altijd prijs! (tu) Om de prijs-/kwaliteitsverhouding hoef je je beslist geen zorgen te maken. Leuk!