Mijn eerste automaat. Wie heeft advies?

Die is hier niet meer te koop, maar hij is er nog wel! Thx!

1 like

Welkom.
Hamilton Intra-matic? Mooi horloge, wat zeg ik? Wonderschoon! Ook eentje te koop op dit forum.

Veel mooier ga je het niet krijgen. Imho

6 likes

Nee even zonder grappen en grollen. Als je een bauhaus achtige stijl wilt, zal ik een Junghans of Nomos kopen.

5 likes

In de aanbieding. Ze hebben ook andere Junghans modellen afgeprijsd.

8 likes

Ik heb er ook eentje, Ik draag hem alleen zelden, maar de hamilton is een mooi horloge met een mooi uurwerk, dus ja, ook mijn tip!

1 like

Die dus, hele mooie prijs, net binnen budget, ik zou niet verder meer zoeken, ik kom nu ook zelf in de verleiding.

1 like

Ik ben de afgelopen dagen toevallig 3 van mijn horloges aan het vergelijken, 2 met 4R35 en 1 met het duurdere 4R57 caliber (allemaal Seiko).

Na 3 dagen loopt 1 van de 4R35’s het secuurste met + 2sec, de 4R57 +17sec en de andere 4R35 +19sec. De 4R35 is een goed uurwerk en de nauwkeurigheid is afhankelijk van de afstelling. Ook moet een nieuw uurwerk inlopen. De 4R35 die nu bij mij het secuurste loopt, heb ik al (…) 2 jaar.

En alternatieven: de genoemde merken zit je ook goed mee. De Glycine van foto hierboven heb ik zelf gehad en vond ik persoonlijk weinig horloge voor het geld.

Een gebruikte Nomos zou bijna passen binnen je budget. Heb je daar al naar gekeken? :slight_smile:

Ik zou, bij voorkeur voor een Bauhaus stijl, altijd kijken bij een Duits merk. Wellicht wat conservatief maar wel ‘true’…

Kijk eens bij Nomos, Junghans, stowa (ja die heeft ook Bauhaus stijl horloges), sternglas of Junkers (heel betaalbaar)

Alle 5 prima kwaliteit / kwaliteit :ok_hand:

1 like

Je kan ook altijd eens bij Steinhart kijken die heeft goede movementen en is niet zo duur.

M.b.t. de Junghans; deze heeft een plexi glaasje.
Houd hiermee rekening als je toch saffier verkiest.

Mijn voorkeur zou gaan naar de Tissot Automatics III

2 likes

Paar Euro erbij en dan… Voor een jong gebruikte.

7 likes

Junghans zijn hele goed horloges.

Twee andere, vergelijkbare opties van Microbrands:

  1. Merci Instruments - MM1 Mechanical
    (dan houd je nog wat geld over) met een ETA movement erin. Wel een wat kleinere diameter (37,5 mm), maar rustige dial en redelijk Bauhaus.

  1. Baltic - HMS001
    (dan houd je ook wat geld over) met een Miyota movement. Rustige dial, ongeveer 40 mm (39 mm). Iets minder Bauhaus.

Ik ben benieuwd wat het wordt!

3 likes

Als je echt een simplistisch maar diepgaand model wilt hebben dan zou ik voor een Max Bill gaan.

3 likes

Thanks Zulu :slight_smile:

@Jan-Willem1
Ik heb inderdaad een DS30 die binnenkort mag gaan omdat ik een andere Damasko ga bestellen.
Voldoet precies aan je omschrijving, mocht je interesse hebben zend maar even een pb. Prijs komen we vast wel uit. :slight_smile:

5 likes

Stowa Antea

7 likes

Uit mijn eigen ervaring zeg ik , een klokje met ETA 2824 of 25 Jewels .
Anders Selitta SW 200 . Waarom ? Deze uurwerken zijn oerdegelijk en service kan echt door iedere horlogemaker uitgevoerd worden .
Als je net begint zijn lage kosten meegenomen , want let wel elke paar jaar moet een klokje service hebben .
Anders denk ik aan een Seiko .

2 likes

Max Bill van Junghans scoren. De ultieme bauhaus.

Ik ben een enorme Seiko fanboi, en die 4r is prima, maar bauhaus is het niet.

1 like

Dit topic al gezien? Het begint met een aantal suffe Rolexen, maar daarna komt er een hoop moois voorbij.

1 like

Waarom niet?

1 like