Goedenavond, dit jaar 2 Oris horloges gekocht.
Deze hadden bij aankoop beide een extra band. De artelier chrono een bruine leren band en de artelier moonphase een stalen bracelet. De afgelopen maanden geen idee hoe ik eea moest verwisselen maar omdat de band van de chrono kapot begon te gaan een vorige week een budgetsetje horlogegereedschap aangeschaft. Vanavond de stoute schoenen aangedaan en aan de slag gegaan.
De eerste band die aangepast moest worden was de stalen bracelet die te groot was. Op youtube filmpje bekeken en aan de slag gegaan. Met wat krachttermen lukte het toch om de eerst pin uit de schakel te krijgen. Daarna ging het makkelijk beetje prutsen en de eerst bank was los van de kast binnen no-time zat ook de stalen band in de kast en… ff wennen. Toen aan de band van de Chrono begonnen, hoe gaat toch de vlindersluiting eraf?? Proberen, beetje prutsen en opeens lukte het. De andere band gepakt en gemonteerd op de sluiting. Shit de lange kant zit verkeerd om!
Nogmaals proberen en hoppa deze zat ook goed, bevestigen aan de klok en heel tevreden kijken . Waarom toch altijd met mn oude Festina naar de V&D geweest om een bandje te laten vervangen?
De smaak te pakken en de Foossil van mn zoon gepakt, batterij is leeg, en met wat gekloot de achterkant eraf gehaald, nieuw batterijtje besteld, deze ga ik van t weekend verwisselen.
Kortom ik heb de smaak te pakken. Binnenkort maar eens een paar extra bandjes scoren hier op t forum. Iemand suggesties?
Hierbij de foto’s, daar is volgens mij altijd veel behoefte aan.
Morgen eerst de chrono om met en dan zaterdag kijken of ik kan wennen aan de stalen band.
groetjes
Folkert