Mijn eerste Chinese horloge: Sea-Gull Dragon King #22/800

Mooi eaanwinst man, ik was me ook niet bewust dat zij dergelijke kwaliteits horloges in het programma hadden.

koningcaris Schreef:

Mooi eaanwinst man, ik was me ook niet bewust dat
zij dergelijke kwaliteits horloges in het
programma hadden.

Ik dus ook niet, maar ben blij en positief verrast!

Eric

Mooi horloge, maar ook een hartstikke leuke post! (tu)

Dat ik deze nu pas zieā€¦
Gefeliciteerd, ik was hem al eens tegen gekomen op WUS. Mooi horloge.

Ik zie je post ook nu pas Eric: altijd een genot om je voorsteltopics te lezen. (tu) Op de eerste close up van het horloge lijkt de bezel niet helemaal uit te lijnen, maar met 120 clicks zal hij gewoon wel een klikje naast de 12 staan?

In elk geval van harte met deze mooie aanwinst!

Jammer dat je niet verteld had dat de 22ste je verjaardag was. Dan had ik de prijs wel wat hoger mogen maken :wink:
Mooi in ieder geval dat je het horloge waardeert. Veel plezier er nog mee!

merl Schreef:

Jammer dat je niet verteld had dat de 22ste je
verjaardag was. Dan had ik de prijs wel wat hoger
mogen maken :wink:
Mooi in ieder geval dat je het horloge waardeert.
Veel plezier er nog mee!

(:smiley:

Leuke klok Eric!

Ik vind hem gaaf! Ceramische bezel erop en hij is helemaal af als je het mij vraagt.

JĆ¼rgen Schreef:

Ik vind hem gaaf! Ceramische bezel erop en hij is
helemaal af als je het mij vraagt.

Als jij mij daar mee kunt helpen: deal!

Eric

Best een leuk horloge maar waarom zie ik meer en meer die datum op een vage plek, schuin geplaatst.
Maar goed ik ben 1 van de weinigen die daar allergisch voor is vrees ik.
Maar verderā€¦China is coming :slight_smile:

Mooie klok weer eens wat anders dan de standaard duikers. Coole achterkant ook

Mooi horloge!

Vooral de blauwe cijfers vind ik leuk!

Ben benieuwd wat er dit jaar gemaakt gaat worden. Het is volgens mij het jaar van de slang!

Hoi Erik,

Mooi horloge trouwens en nog gefeliciteerd.
Een onbescheiden vraag wat dit horloge nou ?
Ik heb zelf een mooie Davis automaat horloge en dat komt volgens de kenner ook uit China en een minder kwaliteit uurwerk zegd men.
Het is een mooi horloge vindt ik , alleen vette pech het heeft nu al een nieuw uurwerk gekregen.
Zo zie je maar dat niet alles goed is uit China.
Groetjes Hans

Hoi Erik,

Een foutje bij mijn vraag , wat jou horloge kost.

j.m.v.gulik Schreef:

Hoi Erik,

Een foutje bij mijn vraag , wat jou horloge kost.

Hi Hans,

kijk hier maar eens: http://www.usseagull.com/EnProductShow.asp?ClassID=98&ID=141

Het is echt een paar stappen beter dan het Davis horloge waar je naar verwijst, het kan zich makkelijk meten met horloges die 2-3 keer kosten wat de Dragon King kost.

Eric

Mooie klok !

Mbt je opmerking:"Zo loopt het uurwerk echt ongelofelijk mooi, de secondewijzer glijdt echt over de wijzerplaat, vloeiender dan de ETA in een van mijn andere horloges. " Dit heeft te maken met het tikgetal cq. frequentie. De wijzer van een chinees uurwerk (tikgetal bijvoorbeeld 28800) zal vloeiender bewegen dan de wijzer van zeg een Patek met een lager tikgetal. maar dit zegt niets over de kwaliteit van het uurwerk!

Vergeet verder met het vergelijken van prijsnivo niet dat het uurwerk een kopie is van een ETA uurwerkā€¦ dwz dat een chinese fabrikant geen (of iig een kleinere) R&D afdeling heeft. Ook de uurlonen zijn erg laag, misschien prettig voor de eindprijs, maar mbt werkomstandigheden kan er een fors verschil zijn tov de westerse landenā€¦

neemt niet weg dat Sea-Gull mooie horloges maakt !

Sander Schreef:

Vergeet verder met het vergelijken van prijsnivo
niet dat het uurwerk een kopie is van een ETA
uurwerkā€¦ dwz dat een chinese fabrikant geen (of
iig een kleinere) R&D afdeling heeft. Ook de
uurlonen zijn erg laag, misschien prettig voor de
eindprijs, maar mbt werkomstandigheden kan er een
fors verschil zijn tov de westerse landenā€¦

neemt niet weg dat Sea-Gull mooie horloges maakt !

:slight_smile: Ik denk (weet) dat de R&D afdeling van SeaGull vrij groot is. De reden dat ze (net als Sellita) ETA klonen maken is omdat er vraag naar is. Er zijn veel fabrikanten opzoek naar een drop-in replacement voor ETA, vanwege het gelimiteerde aanbod en de kunstmatige schaarste.

Daarnaast zijn de werkomstandigheden bij de SeaGull fabriek in TianJin erg goed. Kijk hier maar eens naar een bezoekverslag:

http://forums.watchuseek.com/f72/albertatime-@-sea-gull-watch-group-ltd-facility-tianjin-modem-crushing-599320.html

Het schijnt dat er maar twee uurwerkfabrikanten zijn die assemblage van hun top range in cleanrooms doen, en beide staan niet in CH. (nl Seiko en SeaGull)

EricPP Schreef:

JĆ¼rgen Schreef:


Ik vind hem gaaf! Ceramische bezel erop en hij
is
helemaal af als je het mij vraagt.

Als jij mij daar mee kunt helpen: deal!

Eric

Helaas, het lijkt me geen doorsnee maat.

Ik heb er nog even over gedacht om deze niet te bestellen, maar dat is mislukt.