Mijn eerste Chronograaf

K’zou ook best eens gaan verkopen want de kasten puilen uit. Alleen ik heb er geen kaas van gegeten hoe ik het moet aanpakken. Tips zijn welkom!

Alles houden doe ik niet. Vinden ze thuis ook niet leuk. Ikzelf koop enkel horloge die ikzelf leuk vind. Maar … ik vind lang niet alles mooi/leuk voor mijzelf. Klinkt wellicht wat raar, maar zo heb ik best veel vergulde horloges opgeknapt en vind ze ook echt mooi, maar vind ze te ouwelijk aan mijn pols. Dat vinden ze thuis trouwens ook. Om ze dan op te knappen en enkel naar te kijken als ze in een doos liggen of op een display staan doe ik niet. Ik zie dan liever dat iemand hem met plezier draagt. Daar zijn ze voor gemaakt. Je red er eentje uit een lade vandaan en ik kan mijn hobby er wat mee bekostigen. Win win situatie. Ik vraag geen hoofdprijzen wat het interessant houdt voor een potentiele koper. Marges tussen aankoop en verkoop zijn erg klein, maar hoef er niet van te leven. Ik ben liever van de bank af en heb dan mijn pleziertje achter mijn werktafel.

1 like

Peter Koelewijn: “je wordt ouder Papa, geef het maar toe” :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heb nog een super mooie vergulde Pontiac Gulfstream Bilomatic liggen. Helemaal fris en fruitig, voorlader met gedeelde stem … maar de wijzerwrijving slipt te veel. Moet opnieuw uit elkaar, maar is geen “simpel” minutenpijpjeknijpactie maar zo’n tussenwiel (dacht ik) … die ligt samen met twee anderen nog in dat “Opnieuw TODO bakje” … dat bakje ken jij wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Leuke bijdrage hier bedankt voor het delen, lekker veel dragen & lintje verdiend.

1 like

Ja, in de krogten van de donorbak…:pleading_face:

1 like

Volgens mij zo’ n centraal wieltje gecombineerd met het rad. Met drie ’ vingertjes’ Ik meen me te herinneren dat vd Gevel die op voorraad heeft. Plaatsen…klaar!

1 like

Zal de foto’s op de laptop eens bekijken. Te lang geleden om het mij te heugen :sweat_smile:

1 like

Klopt… ik heb ooit de tip gekregen om de minuutpijp uit dit wiel te halen, het wiel om te draaien en de minuutpijp weer te plaatsen.
Als dat niet werkt, kan je de minuutpijp er weer uithalen en met een platte pons net op het uiteinde van die drie " " “vingertjes” eev een paar tikjes geven dat jet materiaal net wat uitzet.
Zo heb je weer spanning…

Of van de Gevel bellen idd…

Fijn verhaal om te lezen. Plus de foto’s natuurlijk.
En wat een eindresultaat zeg. Schitterend. Ik ben onder de indruk. Mijn complimenten. En heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Welk kaliber is dat ook alweer?
Ik heb vanmiddag nog een Difor uurwerk zonder kast gekocht op een brocante. Wel 5 euro! Eta 2472

Heb nog niet gekeken. Maar ik dacht een AS1717

1 like

Wat leuk om te lezen met zoveel details.
Heel knap gedaan hoor en veel (draag)plezier zeker~