Mijn eerste dashboard horloge

Dat dashboard horloges bestaan, dat wist ik al wel. Alhoewel je ze niet vaak ziet, staan de jaren 60 dashboard horloges van Heuer, gebruikt tijdens de races, nog duidelijk op mijn netvlies.

Vandaag heb ik mijn eerste dashboard horloge ontvangen. In NOS conditie. Uit Italië. Uiteraard met horloge dat ook gewoon om de pols te dragen is. Het gaat om deze TIMEX Electric uit 1971. In de originele box.

Nu ben ik benieuwd of er nog meer dashboard horloges op ons Forum te vinden zijn? Graag jullie reactie en uiteraard met foto’s want ‘without pictures it never happened :stuck_out_tongue_winking_eye:.

PS deze horloges zijn ook prima als bureau klokje te gebruiken.

34 likes

Leuk ik kende dit niet. Ben wel benieuwd hoe dit dan draagt om de pols? Zit er ook een band aan. Heb je er misschien ook een wristshot van?

2 likes

Leuke gadget!

1 like

Ik doe mee. :slight_smile:

Gefeliciteerd! :+1:

5 likes

Hele coole gadget zeg :sunglasses: kende dit helemaal niet. Hier ga ik eens wat meer over lezen :+1:

1 like

Je kunt het omhulsel gewoon verwijderen en dan houd je een polshorloge over.

6 likes

Grappig, kende dit niet, erg leuk!

1 like

Ooit een Maserati gehad inclusief een Cartier horloge op het dashboard, telt dat ook?

12 likes

Toffe toevoeging aan je collectie :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik kende het principe nog niet, erg leuk.

En ziet er ook nog goed uit :+1:

1 like

Wat een leuke aanwinst :+1:

1 like

Weet toevallig dat Rolls Royce dit ook heeft, ooit eens gezien in een documentaire.
Maar kwam net deze tegen, ziet er wel bekend uit:


Bron: Rolls Royce horloge

Gaaf man, veel plezier er mee.

1 like

Mooie vondst :ok_hand:

1 like

Als oldtimerliefhebber vind ik dit een heel leuke gadget :sunglasses: Ik had er al eens gezien in oude magazines maar dat is de eerste die ik uit eerste hand zie.
Even bijkomende vraag, als je er een horloge insteekt moet het bandje er dan af of kan je het er ook zo in steken?

Ik lift even mee op dit topic.
Voor mijn oldskool Landrover Defender ben ik ook op zoek naar een dashboard ‘horloge’ dan wel een op te bouwen klok. Met nadruk op opbouwen, omdat ik geen ruimte heb om in te bouwen.

Ik weet dat bijvoorbeeld CWC dit soort klokken had, maar echt heel makkelijk zijn ze niet te vinden. Hier iemand tips?