Ik heb lang geaarzeld, want ben vooral van de dresswatches en van horloges rond of onder de 40mm. Toch moet je alles in je leven een keer proberen en nadat het niet meer lukte om een Prometheus Jellyfish te bemachtigen (om onverklaarbare redenen wordt die niet meer gemaakt) ben ik op zoek gegaan.
Omdat ik een zwak heb voor Duitse horlogemerken heb ik me daar vooral op gericht en ben bij Dugena terecht gekomen. Het is de Dugena Nautica geworden, 44 mm zonder kroon (maar draagt kleiner), 200m waterdicht, een Miyota 8205 automaat (met handwindmogelijkheid), zichtbodem (vrij onzinnig voor een duiker volgens mij), schroefkroon, datum/dag (in Duits en Engels naar keuze), gehard mineraalglas en een oplichtende geelgroene wijzerplaat.
In het pikkedonker (geen zaklamp meer nodig)
Groet Roelof
Leuk horloge, super wijzerplaat zo!
Enne Zichtboden heeft de nieuwe PO van Omega ook, dus is zo raar niet toch!
Zo, erg mooi en Dugena is niets mis mee. Mijn Dugena uit november 89 is nog steeds mooi en goed.
Veel plezier ermee.
edit: nog een vraagje, hoe lang blijft de wijzerplaat 's nachts zo verlicht?
ik heb hem vandaag binnengekregen. Zal vannacht als ik wakkeer wordt wel ff kijken of ie nog licht geeft.
Nooit geweten dat het om een full lume dial ging. Ik heb 'm een keer in de handen gehad bij en feest, waar iemand 'm droeg. Ook heb ik 'm regelmatig in Emmerich (D) in de etalage zien liggen (tu)
Mijn beste,
Proficiat met deze Dugena Nautica .
Een kordaat horloge dat zich mag verheugen in een tijdloze draagtijd.
In het bijzonder, vind ik de creme-kleurige wijzerplaat zeer fraai.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze diepzinnige diver.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Proficiat! Gaaf die gehele oplichtende wijzerplaat. Als de wijzers helemaal zwart en dicht waren, zou die wat stoerder ogen. Maar dit geskeleteerde geeft em ook wat aparts. Lijkt net alsof ze gevuld zijn met lume.
Roelof Schreef:
zichtbodem
(vrij onzinnig voor een duiker volgens mij)
Hoezo? Omdat het uurwerkje niet bijzonder (gedecoreerd) is? Omdat een toolwatch geen zichtbodem hoort te hebben?
Ik vind 'm mooi! :~ Als ik een duiker zou zoeken, zou ik trouwens niet zo snel denken aan Dugena. Maar na dit topic van jou…
Mooi! Die open wijzers maken hem ook erg apart.
Hoi Roelof,
Prachtige duiker zeg, heeft wel wat weg van een van mijn Citizens.
Mooi en goed merk met historie (“Deutschen Uhrmacher-Genossenschaft Alpina” sinds 1917), ik heb er ook eentje gehad, was echt een hele mooie en goed afgewerkte klok. Geniet ervan!
Eric
tegen de ochtend was het meeste licht er wel uit
Heel mooi, vooral die “lege” wijzers vind ik bijzonder!
Veel plezier ervan, Matthijs
Hallo Marnix,
Misschien is het inderdaad meer gevoelsmatig dat een toolwatch een dichte bodem hoort te hebben, omdat hij daarmee ook minder kwetsbaar is. En inderdaad, ik heb een Techne Goshawk met een wel gedecoreerd Miyota uurwerk en dat is toch leuker om naar te kijken.
Groet Roelof
Leuke klok en de lumefoto is erg gaaf.