Mijn eerste duiker / nieuwe aanwinst

Hoi All,

Even met geleende foto’s vanuit dit artikel:

http://www.pmwf.com/Phorum/read.php?26,244877

Ik wilde graag ook een duiker in mijn collectie, en liefst met een mechanisch uurwerk. Afgelopen week-end liep ik bij toeval tegen deze aan uit de duurdere serie van JL. Mooi afgewerkt horloge met een Zwinees uurwerk.

Ik dacht niet veel met duikers te hebben, maar ik vind deze wel heel fijn aan mijn pols. Draag hem al vanaf zaterdag bijna continu.

Top wijzers, mooie 3d indexen en mijn favoriete model stalen band. (tu)
Wel jammer dat het datumvenster zo klein is.
Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Groet, Jurgen

Mijn beste,

Proficiat met deze zeewaardige veworvenheid!!
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie diver, proficiat! (tu)

proficiat! ik vind de schuine indexen ook leuk gedaan. ook leuk om die review te lezen

hoe bevalt t uurwerk je? een vloeiende secondewijzer of hapert ie ook een beetje?

marnix.moed Schreef:

proficiat!

+1

hoe bevalt t uurwerk je? een vloeiende
secondewijzer of hapert ie ook een beetje?

Interessante vraag, gegeven dat de CL-888 een Zwitsers afgewerkte SeaGull ST-16 is. We zullen die dus wel vaker gaan zien, hoewel het acceptatieniveau me tegen valt (hij is er al weer een jaar of 4).

Hmm, interessant ding man! Mooi zo met dat groen, en die “arena” chapterring.

Het is vooral een prachtig horloge om te zien :slight_smile:

Over het uurwerk heb ik een paar dagen terug een leuk artikel gevonden:

http://forums.watchuseek.com/f72/claro-semag-cl-888-versus-sea-gull-st16-tear-down-312588.html

Het bevalt tot nu toe goed. Loopt mooi op tijd. De secondenwijzer loopt niet helemaal smooth, maar dat stoort me niet.

Prijs/kwaliteit verhouding is denk ik heel goed.

Greetz!

Mooi hoor!
Heb ook een zwak voor duikers, bijna al mijn horloges zijn duikers besef ik nu pas :wink:

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Gr Wouter

Hij is mooi.(tu)

TimeLapse Schreef:

Het is vooral een prachtig horloge om te zien :slight_smile:

Over het uurwerk heb ik een paar dagen terug een
leuk artikel gevonden:

http://forums.watchuseek.com/f72/claro-semag-cl-88
8-versus-sea-gull-st16-tear-down-312588.html

Het bevalt tot nu toe goed. Loopt mooi op tijd. De
secondenwijzer loopt niet helemaal smooth, maar
dat stoort me niet.

Prijs/kwaliteit verhouding is denk ik heel goed.

Greetz!

Tenzij je $1495 ervoor betaald hebt :wink:

Maar goed om te weten van de secondewijzer. Sommigen zouden zich er wel aan storen. Ik heb ooit een st2530 ge(de)assembleerd. Maar toen ie weer in elkaar zat loopt de secondewijzer ook niet meer vloeiend. Baal ik toch wel een beetje van.
Had ernaast een paar extra van (voor mocht er onverhoopt iets misgaan en ik donoortjes nodig had, ben maar een prutsamateur :o) en daarbij lopen de secondewijzers wel lekker.

Helemaal lente klaar! :~

Mooi horloge , de groene bezel heeft hem de special tuch…

Grtz uit Belgie

Kloeke klok, gefeliciteerd.

Mijn vakantieadres is 2 kilometer van de vestiging in Oostenrijk misschien ga ik wel even kijken deze zomer.

Mooi horloge. Het groen maakt hem net een beetje apart en verder vind ik hem lekker strak qua looks.

Zwinees?
:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: