Mijn eerste duiker!...nu nog een mooi bandje

Mooi horloge, ik heb er ook een gehad met zwarte wijzerplaat en die was echt inkt zwart, dat zie je zelden. En goed afgewerkt, zeker voor die prijsklasse. Nog een tip mocht je voor een stalen band gaan , er past geen andere op dan die van Citizen zelf.

Met deze band is het horloge helemaal ‘af’ (tu)

Ik zou idd zo’n band proberen te regelen zoals op die foto van Thehaguedragon.

Heb je meteen een mooiere strakkere look, horloge ziet er meteen een stuk volwassener uit met die stalen bracelet!

En volgens mij kan je die wél in (laten) korten, i.t.t. de rubber band (ja of je moet er een stukkie afknippen en 'm dan bijpunten :wink: )

Wat ik waarschijnlijk ga doen is dat ik de officiële metalen band uit mijn eerste post op die site ga bestellen (is in ieder geval het goedkoopste officiële bandje dat ik heb gezien op internet) en die een tijd dragen. Ik zie zelf liever een officiële band op mijn horloge. Echter, ik wil ook tegelijkertijd zo’n bandenwisseltool kopen (heb ik nog niet, shame on me) en zal mijn ogen blijven uitkijken naar andere bandjes. Waarom zou ik me immers beperken tot 1 bandje :wink: Op de link die Lowlander gegeven heeft staat bijvoorbeeld een goed lijkende imitatie van het originele rubberen Citizen-bandje die slechts 19,7 lang is, bijna 3 cm korter dan mijn huidige bandje en zal dus sowieso wel passen.

Een NATO/Zulu zal ik er dan t.z.t. ook nog wel bij kopen, ik denk dat hier bijna alles wel op past eigenlijk.

Je hebt in bovenstaande post (van 15.30 uur) zelf al de voor jou aantrekkelijkste opties genoemd. Daar kun je wel even mee vooruit, lijkt me.
Op staal is deze duiker prima, op rubber of aan een Nato/Zulu ook. Gewoon de komende tijd allemaal proberen, dan zie je vanzelf wat je het leukst/mooist/fijnst vindt.

Enne… da’s een mooie duiker! Ik heb 'm met de zwarte wijzerplaat en ben er dik tevreden over. :~ Ik draag 'm trouwens aan zwart rubber (origineel Citizen).

Nu ik dit zit te typen… Heb je ook al eens gedacht aan zo’n klitteband sportbandje? Heb ik ook een tijdje gehad aan die van mij, en dat beviel best goed.

Pas op, natomiep alert :stuck_out_tongue:

Heb ook een polsomtrek van 16cm en mijn horloges zijn heel blij met hun nato’s :wink: Heb het niet zo op de standaard rubber banden met hun ribbels en tekstopdruk, alhoewel ik het nut ervan prima snap natuurlijk.

Heb zelf bv een 18mm 1 stuks rubber band gekocht voor aan mijn kleinste duiker, lekker simpel vervangen.Rubber is met water/warmte zeker ook fijn.Neem wel een goede rubberen band, anders gaat ie snel scheuren of verkleuren.

Op duikers vind ik persoonlijk zwarte, grijze of “militaire” kleuren het mooist staan. Dat combineert mooi met het staal. Of in jouw geval een zwarte met dunne rode bies, om dat beetje rood uit je dial omhoog te halen. Maar feloranje is ook erg gaaf, voor tijdens feestdagen en voetbalfestijnen?

Even wat voorbeelden mbt mijn midsize snorkelaar achter een linkje, om het topic niet te vol te spammen met foto’s:

http://www.dropbox.com/gallery/141601/2/horloges/SKX013?h=62081a

Kunnen we niet een “probeer eens een bandje uit” projectje beginnen :wink:

Puringa Schreef:

Dat begrijp ik (gelukkig is er genoeg te kiezen!)
maar omdat ik me (misschien onterecht) zorgen maak
over de lengte van het bandje heb ik de vraag toch
even gesteld. Ik zie niet altijd een minimumlengte
o.i.d. staan op de sites en dat zou ik wel prettig
vinden. Nu heb ik wel door dat het bandje dat nu
op mijn horloge zit wel erg aan de lange kant is
(samen exclusief buckle 23 cm), maar goed, ik
vraag het liever aan de experts hier :wink:

Mooie duiker zeg!, Veel draagplezier.

Waar ik inderdaad bang voor ben is dat als ik een 'namaak’band koop die veel op de Citizen lijkt, dit bandje veel te stug zal zijn en van mindere kwaliteit is. Het bandje dat er nu op zit is echt GEBRUIKT als in dat alle letters zijn weggesleten (wat ik erg knap vind!). Desondanks is de band nog steeds heerlijk soepel en kan hij nog wel even mee.

En klitteband…daar heb ik ooit een vriend van me jaren mee zien rondlopen, daar had ik echt helemaal niks mee :stuck_out_tongue:

Een bandjesuitwisselingsproject, klinkt niet gek ;p

Nou, na lang wikken en wegen heb ik eindelijk mijn keus gemaakt…

Het is een gitaar geworden…

.
.
.
.
…Sorry, kon het niet laten :smiley:

Hoe dan ook, doordat er behoorlijk wat mensen hier een Nato/Zulu hadden geadviseerd ben ik maar eens gaan zoeken naar een Zulu en na eerst enkele plekken te hebben gevonden waar ik ze niet vandaan kon importeren, kwam ik uiteindelijk op een Japanse site uit
www.chronoworld.com
en deze site verzond wel internationaal.

Ik wilde niet meteen de gekste kleuren dus ik heb gekozen voor een neutrale zwarte Zulu:

Ik ben nog aan het kijken in welk gaatje het horloge het prettigst zit, op dit moment is het of nèt iets te strak of nèt iets te los. Maar goed, ik wilde toch nog afvallen dus dat komt wel goed :smiley:

Dus ticothijs82…wijsheid komt met de dagen? :wink:

Overigens sluit ik niet uit dat ik t.z.t. nog een stalen band koop. Maar puur kijkende naar de prijs die ik voor het horloge heb betaald vond ik dit vooralsnog een prima investering :slight_smile:

(:smiley: Die gitaar! Fijne humor!

Gefeliciteerd met je zulu, liever iets te los dan strak (tu)

Tabee

ticothijs82 Schreef:

(:smiley: Die gitaar! Fijne humor!

(:smiley: P, proficiat!
:wink: B