Mijn eerste duiker!...nu nog een mooi bandje

Voor ik dit forum leerde kennen had ik helemaal niets met duikhorloges. “Stomme draaibare bezels”, “totaal nutteloos als ik niet ga duiken”, “klikt vast niet mooi op de 12”, noem maar op. Ik had genoeg redenen om geen duikershorloge te kopen.

Echter werd ik toch langzamerhand aangestoken met het virus en zag ik enkele zeer mooie duikers voorbij komen. De SKX007, de SRP043K1 en uiteraard het Monster, allemaal duikers in mijn budget die ik erg mooi vond!

Iets anders waar ik een tijdje geleden met plezier naar keek waren alle horloges met een blue sunburst dial. Ik moest ook zo’n horloge hebben!

Dus tja, wat wordt het dan? Stomtoevallig bood iemand een duiker aan met een sunburst dial voor een zeer vriendelijke prijs en ik had dan ook weinig tijd nodig om de knoop door te hakken.

Mijn keuze is gevallen op de Citizen Promaster 200m NY0040.

Bij aankomst bleek het horloge nog mooier dan gedacht en ik ben er dan ook enorm blij mee! Het sunburst effect is echt prachtig, ik vind de wijzers zelf erg mooi en origineel, de lume is behoorlijk goed en de bezel draait lekker soepel.

Er is echter één ‘maar’: Het rubberen bandje dat er nu op zit is te groot. Zelfs in het eerste gaatje heb ik nog zeeën van ruimte.

Mijn vraag is dus of iemand tips/ervaringen heeft met een bepaalde rubberen band. Het mag origineel van Citizen zijn (maar het bandje dat er nu op zit is ook van Citizen (volgens mij), dus ik ben daar een beetje huiverig voor) maar dit hoeft niet.
Ik ben overigens wel per se op zoek naar een rubberen bandje, omdat ik denk dat dat het beste staat bij dit horloge. Daarnaast hebben al mijn andere horloges al een stalen of leren bandje, dus ik wil ook iets met rubber hebben. De lugbreedte is overigens 20 mm en mijn polsomtrek is 16 cm.

Staal is trouwens niet helemaal uitgesloten, maar dan wil ik wel per se dit bandje van Citizen: (
http://www.newatch.com/tienda/product_info.php/products_id/3739
)

mooi ! veel plezier met dit goede horloge !

Ik heb zoiets al een keer gehad, een combi van watervast textiel en rubber

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p12346h753s759-Uhrarmband-Sporter-2.html

Past ook op de smalle pols :wink:

Gaaf horloge. Wat Marco laat zien vind ik erg mooi.

Of een leuke nato?

http://www.horlogebanden.com/a-16472926/nato-horlogeband-dievas-gnomon/blauw-rood-regimental-nato-g10-military-nylon-band-20-mm

Succes

De lugbreedte is het zelfde als een monster dus er is zat keuze

Nee, aan een NATO waag ik me nog niet, dat zal te zijner tijd nog wel komen maar ik ben in dit geval echt op zoek naar een rubberen bandje.

Het bandje van Morellato vind ik trouwens wel erg bijzonder! Ik hoor graag meer opties van bandjes voor ik een beslissing neem maar dat bandje houd ik in ieder geval in de gaten :slight_smile:

Puringa Schreef:

Nee, aan een NATO waag ik me nog niet, dat zal te
zijner tijd nog wel komen maar ik ben in dit geval
echt op zoek naar een rubberen bandje.

Het bandje van Morellato vind ik trouwens wel erg
bijzonder! Ik hoor graag meer opties van bandjes
voor ik een beslissing neem maar dat bandje houd
ik in ieder geval in de gaten :slight_smile:

Heb je goed, verstand komt met de jaren :wink:

Dat begrijp ik (gelukkig is er genoeg te kiezen!) maar omdat ik me (misschien onterecht) zorgen maak over de lengte van het bandje heb ik de vraag toch even gesteld. Ik zie niet altijd een minimumlengte o.i.d. staan op de sites en dat zou ik wel prettig vinden. Nu heb ik wel door dat het bandje dat nu op mijn horloge zit wel erg aan de lange kant is (samen exclusief buckle 23 cm), maar goed, ik vraag het liever aan de experts hier :wink:

Mooie duiker, ik heb dezelfde.
Het bandje dat nu op het horloge zit lijkt me van een Seiko.
Dit horloge met blauwe wijzerplaat werd nieuw geleverd met een blauw bandje.
Hier is zo’n bandje te koop, de zwarte ook dacht ik.
http://cgi.ebay.nl/Citizen-WIND-VELOCITY-DIVER-Watch-Strap-20-22mm-/140547022369?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20b9415e21
Groet, Chris.

Hier staan er genoeg http://www.watch-band-center.com/watchstrap-s313h304-Watch-bands-20mm.html
Of zoiets http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p3837h306s327-Watch-band-20mm-blue.html

Gefeliciteerd met deze mooie Citizen. Ik heb een voorkeur voor Nato of Zulu. Vorige week gezwommen en gedoken en zulke banden zijn echt ideaal. Rubber duikbanden zijn allemaal te groot voor mijn iele polsjes en met zon nato heb je zoveel verstel mogelijkheden dat het altijd goed zit. Ook in blauw te koop trouwens;)
Veel wijsheid bij de bandkeuze.

Van harte! Misschien dat een nato/zulu of velcro band em ook niet missstaat.

Gefeliciteerd met deze topper.
Ik zou ook voor een NATO band gaan, dat staat dit horloge erg goed vind ik zelf.
Ik heb zelf de zwarte variant.
Hier een voorbeeld van de NATO look op deze citizens.

Mooie duikert!
Deze staat ook al een tijdje op mijn wishlist.
Ik vind een rubberband eigenlijk op deze duiker horen. Hoewel de stalen band helemaal niet verkeerd erop staat getuige onderstaande foto’s die ik heb gejat van Dreski die deze zwarte een tijdje geleden te koop had aangeboden en ik nèt naast de pot piestte…:frowning:

Van mijn Citizen duiker heb ik de (te lange) strap vervangen door een zwarte alligatorlerenband. Past er heel mooi bij.

Zet er een Zulu op. Vind ik op deze klok de mooiste band. Door de grotere ringen en net iets dikkere band oogt dat lekker stoer.

Draagt comfortable, mag nat worden, oersterk.

Mooie tijdloze klok! (tu)

Mooie eerste duiker.
Ik vond het eerder ook nooit wat totdat dit forum mij het licht deed zien.
Het zijn toch wel hele gave klokken.
Veel plezier met je duikert.

Bedankt voor alle adviezen tot dusver! Ik ben er echter nog steeds niet over uit (al sta ik nu wel meer open voor NATO/Zulu).

Ik heb overigens dit bandje op internet gevonden toen ik ging zoeken naar Zulu’s, iemand toevallig ervaringen met deze band?

http://www.broadarrow.net/maratac.htm

En dan deze:

Ik heb namelijk liever een bandje dat uit 2 delen bestaat,vandaar dat deze mijn aandacht trekt. Edit: Ik zag net dat de gezamenlijke lengte 21,5cm is, toch wel erg groot en mogelijk wederom het probleem van een te groot bandje

Overigens is het bandje dat er nu op zit 100% zeker van Citizen, alle tekst is er vanaf gesleten, maar als je de onderkant in het licht houdt is ‘Citizen’ nog net af te lezen. Het bandje op eBay dat in één van de links staat is wel iets kleiner maar ik ben aan de ene kant toch bang voor hetzelfde effect als op deze band, dat deze dus te lang is.

Wat staat trouwens beter bij zo’n blauwe dial: Een blauwe Zulu/NATO of een zwarte Zulu/NATO? Mijn voorkeur gaat uit naar blauw, maar ik ben bang dat het dan net niet de goede kleur blauw is. Of hoef ik me daar met een sunburst dial niet al te veel zorgen om te maken?

Het bandje van je foto is een Maratac Elite. Deze is een stuk te groot voor jou :wink:
Ik heb zelf een pols van 19cm, en ik droeg hem op het derde gaatje.
Dacht ook gelezen te hebben dat ze alleen passen als je een pols van 18cm of groter hebt, maar dat weet ik niet zeker.