Mijn eerste Ebel Tekton...maar wel een met een verhaal...

Mooie aanwinst! Door de verdomde bandjes krijgt het merk niet veel animo, maar de klokjes zijn echt top.

1 like

En colberts met opgestroopte mouwen. Die Ebels waren jarenlang “faux” maar kunnen inmiddels gewoon weer. Hartstikke leuk horloge en potentieel waardevol/-vast.

2 likes

Nooit geweten dat Don Johnson Ebels verzamelde, haha. Back to the 80s!

Hij werd gesponsored, kreeg een gouden Ebel om zijn pols in de rol van Sonny Crocket.

Wist je dat hij in Miami Vice oorspronkelijk een “Ferrari Daytona” obv een omgebouwde Amerikaan reed? Toen Ferrari dat ontdekte werd er een witte Testarossa geschonken, met een deal dat de nep Daytona eraan zou gaan. Die is opgeblazen in de serie.

Haha te gek. Ja hij reed inderdaad eerst die zwarte cabrio…

1 like

Bijzonder horloge met mooi verhaal! Daar hebben ze echt hun best op gedaan. Enjoy!

1 like

Ik keek zojuist weer eens naar deze (post van mijn) Ebel. Sinds de aankoop eigenlijk niet om mijn pols gehad en dat terwijl die band erg comfortabel lijkt aan te voelen.

Wat denken jullie? Dragen of afscheid nemen?

• Dragen
  • Afscheid nemen

0 stemmers

1 like

Mooi en bijzonder deze ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Leuk achtergrond verhaal. Klokje niet mijn smaak. Als hij ook niet lekker zit is de keuze snel gemaakt lijkt me.

Begin er maar eens mee het horloge een aantal weken te dragen. Daarna kun jij het nog altijd verkopen.

Hier vraag iemand 8850 voor een zelfde exemplaar. Ik verander mijn mening naar verkopen!

4 likes

Ik ook. :joy:

4 likes

Haha, wie niet waagt,… als ik de helft te besteden had dan stond deze nog niet op de lijst. Misschien een echte fan?

Vraag me sterk af of dit horloge bedoeld was voor de selectie van Bayern München bij het kampioenschap.
Het was gewoon een LE Bayern München volgens mij.

Altijd fijn om een nieuw en ongedragen horloge te kopen met een wristshot in de advertentie :laughing:

3 likes

Nee, er is een Bayern Limited uitgebracht voor algemen verkoop (gelimiteerd tot 250 of 350 stuks), maar dat is een ietwat ander design

Zie hier de Bayern München LE

Too funny :grin:

Ebel blijft een mooi merk voor mij.
In de jaren '80 / '90 was het zelfs één van de grotere luxe Zwitserse horlogemerken. ( Cartier liet de Santos in die tijd zelfs bij Ebel maken )
Daarna is het bij LVMH en later MGI helaas bergafwaarts gegaan.
Kwalitatief altijd geweldig product geweest.

1 like

Helemaal mee eens, maar volgens mij beweegt Ebel zich sinds een tijdje weer in de juiste richting.

Of ze ooit nog inhouse uurwerken gaan maken is natuurlijk de vraag…