Mijn eerste 'echte' horloge: Maurice Lacroix LM20

Mijn eerste post hier op het forum over mijn eerste ‘echte’ horloge:

Al een tijd was ik op zoek naar een mooie automaat na een aantal Seiko quartzen te hebben gehad. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat mijn voorkeur uitging naar een mooie Longines.

Na een lange uitleg van de plaatselijke juwelier over diverse mooie Longines horloges maakte ik aanstalten om naar huis te gaan om nog eens goed na te denken welk type het zou worden. De juwelier meldde mij dat hij eventueel ook een mooie occassion te koop had. Hij had dit jaren zelf gedragen maar mocht het in zijn zaak niet om omdat hij het merk niet verkocht.

Het bleek om een Maurice Lacroix ML20 te gaan met AS5008 uurwerk. Nu ben ik redelijk nieuw in het horlogewereldje dus ben ik thuis eerst wat informatie gaan zoeken over dit mooie klokje.
Met het opdoen van de informatie groeide mijn verlangen dit fraaie meesterwerk in mijn bezit te krijgen. Eind december heb ik het gekocht. Het is in januari voorzien van een nieuwe krokodillenlederen band en mooi opgepoetst. Ik kan er dan ook geen krasje op vinden, alleen het ML logo op de sluiting heeft lichte krasjes maar de juwelier was nogal bang het dunne goudlaagje eraf te poesten. Overigens heb ik de originele sluiting er ook bij gekregen.
Het horloge heeft niet zo lang geleden onderhoud gehad en heeft zichbaar weinig geleden. Ik ben er tot nu toe zeer content mee!

Ik ben benieuwd wat de kenners er hier van vinden.

11 likes

Mijn beste,

En alhoewel ik beslist geen kenner ben,
ben ik wel een liefhebber!!
Zeker bij het zien van zo’n fraaie Maurice Lacroix.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze klassieke schoonheid.

Voorts heet ik je van harte welkom op dit gelouterde HorlogeForum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

2 likes

Ik ben niet zo eloquent als Tissot62, maar ik moet ook zeggen dat je horloge er mooi uitziet. Vooral het feit dat het niet de “zoveelste eta 2824 nogwat” is maar eens een keer een bijzonder uurwerk is een pré wat mij betreft. :slight_smile:

Welkom en het is een mooie klassiek vormgegeven ML, gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik vind het een zeer fraai horloge met zijn klassieke uitstraling. Proficiat!

En natuurlijk hartelijk welkom hier.

Mooi horloge.
Proficiat

Oei, bijzonder chique! Van harte.

Erg fraai…

Toppertje, waar ik gepast jaloers op ben! :wink:
Als ik mij niet vergis is dit zelfs nog een MLC uit de Masterpiece-serie.

De originele banden voor dit horloge komen regelmatig op Ebay voorbij. Je zou ook eens een zwarte band kunnen proberen.

Heel veel draagplezier en groeten van een familielid;)

4 likes

Erg mooi horloge met een eveneens heel mooi uurwerk er in!

Erg mooi! En zie ik daar ook een alarm? Dubbel zo mooi!!

Het is inderdaad een horloge uit de Masterpiece collectie Brutus.

Inderdaad zit er een alarm op het horloge. Erg leuk geluid als de hamer tegen de behuizing slaat.

Goede keuze hoor, erg mooi horloge. Ik houd ook wel van deze stijl, klassiek maar wel net even anders dan anders.

Goede start van de collectie :~

Niet echt mijn ding , maar veel plezier ermee (tu)

beigelpt Schreef:

Het is inderdaad een horloge uit de Masterpiece
collectie Brutus.

Inderdaad zit er een alarm op het horloge. Erg
leuk geluid als de hamer tegen de behuizing slaat.

Geweldig! Uurwerken met minder voorkomende complicaties als een wekker/alarm vind ik erg gaaf:)

Van harte gefeliciteerd en veel draag, kijk én luister plezier gewenst!

Mooi horloge. Gefeliciteerd.

En hier ook de groeten van een neef

1 like

Proficiat! Ben ook erg gecharmeerd van mech-alarms. Alleen zou ik zelf voor geheel staal hebben gekozen.

Maar bi-color staat ook erg chique. Vooral op deze croco band. Denk net als brutus dat een zwarte ook leuk kan staan.

Ondanks ik zelf het meer voor sportievere horloges heb, vind ik dit echt wel een topper!

Van harte gefeliciteerd.

Kris

Nou zit ik hier op de bank te zoeken…ik heb ooit dit horloge, toen ik een juwelierszaak had verkocht, ik herinner mij nog mijn horloge. Nog altijd mijn favoriet, ik ben blij dat je er blij mee bent. Als je ooit wilt verkopen… laat me weten! Maar ben blij te horen dat er goed voor gezorgd wordt. Ik ben nu op zoek naar t zelfde horloge…
Groet!

3 likes

Hij is 3 jaar geleden voor het laatst acxtief geweest op het forum… ik geef je weinig kans, zeker niet op een topic van 5 jaar oud :pensive: