Mijn eerste echte horloge

Hallo lieve forumleden,

Ik ben nieuw op de forum, en dit is ook gelijk mijn eerste post.
Ik ben al een kleine tijdje opzoek naar mijn eerste echte horloge. Uiteindelijk heb ik besloten om voor een rolex datejust te gaan. Niet alleen omdat ik hem een van de mooiste vind, maar ook omdat hij best betaalbaar is.
Wat adviseren jullie? Ik keek namelijk naar de 1601, 1603 en 16014.
Hebben jullie toevallig een mooie langs zien komen, die jullie adviseren? Of hebben jullie misschien eentje te koop?
Ik hoor graag jullie voorstellen en adviezen.

Met vriendelijke groeten,

Cagri

Ps. Ik heb een kleine budget van 3.000-3.500

6 likes

Welkom!
Zou met name de bekendere websites in de gaten houden zoals Chrono24 ed. Mooi budget ook!
Verder kun je voordat je de knoop doorhakt altijd om advies vragen.

Alvast veel voorpret!

3 likes

@AmsterdamVintageWatches heeft daar een leuk
YouTube filmpje over gemaakt. Even zoeken naar het onderwerp “je eerste datejust” of zoiets. Daar worden ook de verschillen uitgelegd.
Succes:+1:

2 likes

Dank jullie wel voor de warme welkom!
Ook bedankt voor de tips.

1 like

kijk even in het blauwe verkopersgedeelte

1 like

image

2 likes

Welkom en veel plezier op HF :+1::grinning:

1 like

Welkom op ons mooie forum. Veel plezier hier en succes met je zoektocht.

1 like

Welkom! Fijne jacht :+1::+1:

Hartelijk welkom !
Mooi budget om voor een “echt” horloge te gaan en heel slim om, voordat je de trekker overhaalt, hier kennis in te winnen.
In deze prijsklasse is het - is mijn persoonlijke ervaring - wel uitkijken geblazen. Horloges die de nodige niet originele onderdelen hebben of gedeeltelijk zijn samengesteld uit bijelkaar verzamelde horloges, slechte of niet orignele bracelets, “aftermarket” clasps, niet conforme wijzers, “opgemaakte” dials, kapot gepolijste kasten, etc.
Kunnen er heel mooi uitzien en ook prima in orde zijn, maar je bent dan wel (een groot gedeelte van) je geld kwijt want slecht verkoopbaar. Daarnaast ga je - als je er gaandeweg meer verstand van gaat krijgen - aan dat soort zaken ergeren.
Rolex koopjes bestaan niet, ja voor handelaren met veel kennis van zaken en waar mensen met een Rolex en behoefte aan cash aankloppen.
Maar voor ons stervelingen geldt, zeker bij Rolex, dat je voor iets echt moois gewoon aan de beurt bent.
Goed oriënteren en, daar istie weer: but the seller ! Koop bij een vertrouwd adres , een verkoper die iets te verliezen heeft als hij jou met te dure rommel opzadelt.
Have fun en geniet van het heerlijke vooruitzicht om straks een droom horloge te mogen dragen !

2 likes

Dankje voor de goede tips.
Ik snap dat particulieren die ik persoonlijk niet ken nooit 100% te vertrouwen zijn. Maar zijn de grote juweliers ook niet te vertrouwen?
Ik zal voor de zekerheid hier delen wat ik van plan ben om te kopen, om de adviezen van jullie te krijgen.

2 likes

Welkom op het forum Cagri! :handshake:

Puik plan, er hangen altijd wel mensen rond die tijd en zin hebben om even met je mee te kijken. :+1: Veel plezier en succes met je zoektocht! :v:

2 likes

Welkom op HF. Ik ben zelf ook nog niet zo heel lang actief op dit forum. Wel gemerkt dat een ieder oprecht is in het geven met adviezen. Succes met het maken van een je keuze.

1 like

Het forum is geweldig. Van harte welkom!

1 like