Mijn eerste en mijn laatste horloge

Geweldig dat je jouw eerste horloge nog hebt.

We hebben zo’n beetje dezelfde leeftijd, maar mijn eerste heb ik niet meer. Was iets van de Hema voor m’n communie.

1 like

Wat leuk je je eerste horloge zo lang bij je draagt :slight_smile:
En wat een contrast ook meteen: de klassieke -zonder discussies over licht en ruimte te willen ontlokken - tijdloze Junghans uit de sixties versus een gloednieuwe Seiko diver met solar technologie.
Mooi om te zien dat de liefhebberij zo lang blijft voortbestaan.

1 like

Beste Hans,

Ik heb ook mijn aller eerste horloge nog. Helaas tikt het horloge, noch mijn vader niet meer.
Dit horloge zal ook wel nooit meer gaan tikken. Daar is het uurwerk te simpel voor. Heb nu ook het aller eerste horloge van mijn vader in mijn collectie. Had natuurlijk liever gezien dat deze nog lang niet in mijn collectie zou zitten. Deze doet het echter nog wel. Een Alpina Bumper automaat.

Ik ben echt mega blij dat ik in ieder geval mijn oude horloges nooit heb weg gedaan. Sommige draag ik nog met enige regelmaat.

Hi Sajo,

Misschien moet ik inderdaad er nog eens naar laten kijken.

Heel gaaf!

Ik zie in heel erg veel opzichten een fortuinlijk mens. Ik ben een klap jonger, maar zou m’n kist horloges zonder blikken of blozen opofferen om m’n ouders nog eens te zien. Aan een keukentafel of zo. Ik mis die mensen echt heel erg.

Dat je die horloges zo hebt is een leuk bonusje. Het zijn ook toffe horloges. Die Junghans is wel een snoepje, zeg. Mooi hoor. :+1: Niks tegen die Seiko, overigens.

4 likes