Mijn laatste horloge - vier uur geleden gekocht - en mijn eerste horloge ca. 55 jaar geleden gekregen van m’n ouders. Ik zal 6 à 7 jaar oud zijn geweest… Alle vijf lopen ze nog! Pa 90 jaar, ma 87, ik 62 en beide uurwerken.
Geweldig zeg. Ik wou dat ik mijn eerste horloge nog had.
Dat was een mooi kado voor een 7-jarige!
Die van zoveel jaar geleden is knap dat je die nog hebt!
Mooi ouwetje!
Bijzonder om dat al op je zevende te krijgen. Leuk dat je die nog hebt. De duiker is ook niet gek trouwens, veel draagplezier.
PS Ik heb even de titel aangepast, de ‘m’ van de eerste mijn was er afgevallen …
En dat is mooi!
Ja, ik geloof dat dit jongenshorloge destijds 25 gulden kostte. En dat was rond 1965-1966 best veel geld. Mijn vader verdiende toen iets van 200 gulden per week…
Zeker! Pa is 90 jaar oud en ma 87, still running like a clock…
kon niet vermoeden dat zijn zoon 55 jaar later op een typemachine met tv het aan horlogevrienden zou tonen
Wat gaaf dat je het eerste horloge nog hebt en niet de minste. En gefeliciteerd met je Seiko, wens je veel draagplezier
Gaaf hoor! Heel veel plezier van en met je nieuwe Seiko
Mijn beste,
Plezant om deze horlogerie, met hun achtergrond verhaal, van je te mogen vernemen!!
Geniet er met volle teugen van.
Orologio Signaturis Temporis
Eén woord: prachtig!
Een Junghans voor de jonge Hans, dat is wel toepasselijk
Welkom en veel plezier hier.
Ik wou dat ik m’n eerste pontiacje nog had.
( ook 55 jaar geleden van m’n ouders gekregen.)
Een Junghans voor jonge Hans
Mooie Padi ook
Nomen est omen…
Made me smile. Dankjewel…
Leuk hoor dat je eerste horloge nog werkt en toonbaar is. En ik moet hem echt maken van mezelf maar je was toen nog wel Jung Hans
Edit: Ik zie dat ik al weer in de rij aansluit met de Junghans grappen
Mooi man!
Leuke reacties, bedankt. Ik merk dat horloges niet alleen mooi kunnen zijn of waardevol, maar ook van emotionele betekenis kunnen zijn.
Tijd lijkt zich constant, in één tempo, voort te bewegen, maar dat is niet zo. Naarmate we ons haastiger verplaatsen in de ruimte, gaat de tijd minder snel. Voor fotonen (lichtdeeltjes), die zich met de lichtsnelheid bewegen, staat de tijd zelfs stil. How bizar! De factor tijd is niet zo constant als het lijkt.
‘Time will be our only judge’ staat er op de pendule die we van goede vrienden kregen tijdens ons trouwen. Daar geloof ik nog steeds van harte in…