Mijn eerste ervaringen op de Rikketik

Aangekomen op de Meidoornkade alleen nog een plekje helemaal aan het einde.
Er stonden veel buitenlandse auto’s vooral Duitsers en wat Belgen.
Dus toch een stukje lopen naar de beurs door de blubbersneeuw.
De beursprijs is zeer schappelijk t.o.v. van andere(niet horloge) beurzen.
Binnen gekomen een gezellige drukte.
Een heleboel klokken, staande horloges, onderdelen,boeken, gereedschap etc.etc.
Bij deze stands kon je rustig kijken, mocht je daarin geinteresseerd zijn.
Bij de stands met horloges was het een drukte van jewel en stond men soms wel 3 rijen dik.Een beetje dringen dus om wat te kunnen zien. Af en toe gewoon doorlopen en daarna weer even terugkomen, dan waren er wel minder kijkers en kon ik ook de aangeboden waar aanschouwen.
Nou was ik op zoek naar een bepaald merk horloge en dat was een Sinn.
Ik heb van alles gezien, vooral Rolexen. Omega’s, Breitling, IWC, idem klassiekers van deze merken maar geen Sinn. Volhouden dan maar.
De bovengenoemde horloges waren zeker niet gunstig geprijsd ondanks de recessie, nee ze waren meestal extreem duur. Belachelijke prijzen werden er soms gevraagd en je had inderdaad de indruk, dat men maar wat zei. OP het Internet en HF zijn de prijzen veel gunstiger. Ik heb Tutima’s gezien, die zelfs duurder waren dan in de winkel. Idem enkele Hanhart’s. De hele grote hal afgegraast en geen Sinn. Ik werd al een beetje pissig. Dan maar naar de kleine hal en na veel gezoek dus op de hele beurs 1 Sinn. Wel te koop bij een snelle verkoper. Ik dacht een Duitser, maar hij sprak van alles door elkaar. Zijn stand was achter elkaar vol. Als er mensen weg gingen, kwamen er weer net zoveel bij. Hij kon ze zo wat “uitdelen” die horloges. Zijn merken waren Rolex, Omega en IWC en uiteraard ook aan de prijs. De Sinn was niet helemaal zijn merk, zei ie. De vraagprijs was niet echt een koopje, maar en dat wilde ik graag, ruilde hij mijn Omega Seamaster 200 Pre Bond quartz, incl. binnen -en buitendoos graag in. Hij keek er amper na en zei direct zijn inruilprijs. Ik twijfelde, omdat ik niet iets vond kloppen aan de Sinn. Het ging om een Sinn 144 GMT Titan, incl. titan band en werkelijk smetteloos. Er gingen zich wat vriendelijke personen zich mee bemoeien en verwezen mij naar iemand die zelf ook stond te verkopen en er wel verstand van had. Het was een zeer aardige jongeman die het ook een prachtige Sinn vond en bevestigde dat het om een echte ging. Dat was ook duidelijk te zien. De twijfel was weggenomen. Ik ruilde de Omega in en kocht de Sinn. Kortom na mijn zoektocht was mijn dag alsnog zeer geslaagd. Ik had immers mijn doel bereikt.
Ik heb nog enkele aardige personen ontmoet. Richard de Omega man. Rob(bie) de Seiko man en ene Koen, waar ik ook mee terloops in gesprek kwam en ook forumlid was. Bij Rob stonden twee zeer aardige vlgs. mij 2 Belgische broers,ik schat ze 15 en 12 jr, welke de honneurs hadden waargenomen v.w.b. de uitgifte van de PMLE’s.
Tussen mijn zoektochten heen, ging ik af en toe langs om te kijken, hoeveel er nu steeds waren opgehaald. En dat schoot niet echt op vlgs. hun. De twee jongens hebben daar de hele dag gezeten om te wachten wanneer de vooraf bestelde PMLE’s
door hun nieuwe eigenaren werden opgehaald. Ik had een beetje met ze te doen. Chapeau jongens voor jullie geduld. Zo jong en dan toch enthousiast blijven en meehelpen. Leuk om twee jonge horlogeliefhebbers mee te maken.
Thuis gekomen meteen in de boeken gedoken en de type nummers kwamen niet overeen met welke op mijn Sinn stonden.Dan maar op internet. Kom ik er achter, dat ik een vroege Sinn 144 GMT Ti heb gekocht van plm. 1997/1998 en in nieuwstaat.
Het verschil is dat er toen nog op stond T Swiss made T en dat er het oude type pushers op zitten. En nog andere typenummers. Wel heeft deze al een glazen bodem, wat toen een optie was. Ik zal proberen een foto binnenkort op dit forum te zetten

lang verhaal, goed einde (tu)

sinn is een mooi merk, wat prachtige horloge’s maakt

Dank je Schmeink,
Inderdaad een lang verhaal.
Maar het zijn ook mijn eerste belevenissen en die wilde ik even met de leden delen. Ik hoop dan ook, na mijn verhaal, op meer reakties.
Dat is eigenlijk mijn bedoeling, wat andere hebben ervaren en of ze mijn mening delen.

Mooi verhaal, zo mogen ermeer volgen. Ik ben er zelf niet geweest. Iedere keer neem ik me voor om te gaan, maar steeds komt er weer iets tussen, de volgende keer ga ik echt.:smiley:

Mooi verslag van een 1e keer beurs. Gelukkig voor je dat je uiteindelijk je Sinn hebt gevonden!

Ik ben alleen de PMLE gaan ophalen.
Mijn vervolg van de andere aanwinst volgt morgen.
Daarvoor moet ik eerst nog naar Clockwise.
Had iets gezien maar niet genoeg geld bij me en na overleg bij dekoffie met mijn vriendin besloten om een aanbetaling te doen en de rest dus morgen.

Ik geef 1 clue weg, het is een merk van een (duitse) man die hier heel bekent is om een bepaald mer, maar ik heb nog geen horloges hier gezien van zijn eigen merk :slight_smile:

mcfr Schreef:

Ik geef 1 clue weg, het is een merk van een
(duitse) man die hier heel bekent is om een
bepaald mer, maar ik heb nog geen horloges hier
gezien van zijn eigen merk :slight_smile:

Schauer!!

Bedankt voor je verhaal, denk dat ik volgende keer ook maar een keertje kom afzakken van het verre België, mijn PMLE 2010 ophalen :wink: als die even mooi wordt als de PMLE 2009 (tu)…

Groeten
Broes

ben benieuwd naar de foto’s, natuurlijk gefeliciteerd met je aanwinst.

Groet,
Arno.

Jorg Schauer natuurlijk!

Top man, ik kijk er ook vaker naar. ik vind een Day-date zentral wel gaaf (42mm)
Welke wordt het?

Mijn beste,

“eind goed, al goed”!!
En dat is maar goed ook, getuige jou mysterieuze verworvenheid.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

frenk Schreef:

Jorg Schauer natuurlijk!

Top man, ik kijk er ook vaker naar. ik vind een
Day-date zentral wel gaaf (42mm)
Welke wordt het?

Je hebt het merk goed, Jaap-willem ook dus.
Het word de einzeiger.
Ik vroeg wat hij ervoor wou hebben en hij noemde een prijs die mij erg beviel. Hij zei nog niet op de prijs op de site te letten.

Hier de link, eigen foto’s volgen morgen uiteraard.
http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=807#

ook 42 mm toch? Je hebt een mooi stukje kwaliteit gekocht. Dit zijn echt van die horloges die je echt even moet “voelen”… :slight_smile:
We zien morgen de foto’s wel! ben benieuwd!

gr,

Ja ik wou altijd een meistersinger vanwege verkrijgbaarheid en betaalbaarheid, but this was an offer i couldn’t refuse.
Deze is ook 42 mm ja.

En juist vanwege de kwaliteit en exclusiviteit vond ik dit nu een betere keus dan meisersinger, die kan er altijd nog komen.

Maar Schauer kom je niet zomaar tegen, tenminste ik niet.

Beste Marco, van harte met deze aanwinst! Ter informatie, in Amersfoort zit een winkeltje die o.a. Schauer verkoopt. (ik meen me te herrineren dat je ook uit die buurt bent, dus voor eventueel onderhoud misschien handig om te onthouden)

Bedankt voor dit verhaal, eind goed al goed. Ben inmiddels erg benieuwd naar de foto’s!

Groeten,

Martin

Die foto’s erop zetten, daar ben ik niet zo’n ster in.
Maar ik ga het zeker uitzoeken en proberen.Het is eerder al eens niet gelukt.
Nogmaals maar eens doen dus.
Bedankt allen voor de positieve reakties.

anders een album aanmaken bij photobucket, werkt erg goed, heb ik zelf ook :slight_smile:

Jaap-Wim Schreef:

Beste Marco, van harte met deze aanwinst! Ter
informatie, in Amersfoort zit een winkeltje die
o.a. Schauer verkoopt. (ik meen me te herrineren
dat je ook uit die buurt bent, dus voor eventueel
onderhoud misschien handig om te onthouden)

weet je welke zaak dit is?
maar ik ga er vanuit dat Ruud dit zelf ook kan.
Vraag ik vanmiddag ook nog wel.
Vanaf 15:00 uur kan ik er terecht.

Dank je Marco.
Maar daar gaat ie al. Wat is dat photobucket.Een site waar je foto’s kan
opzetten?
Kan ik dat downloaden en bedoel je dan dat ik een map open en daar mijn foto’s in opberg. Ze vanuit die map dan naar dit forum kan overzetten of slepen.
Maar hoe komen ze dan in/bij een bericht?