Mijn eerste flieger(achtige)

Vandaag mijn eerste flieger(achtige) horloge mogen ontvangen, een Maratac Original Mid Pilot.
De Maratac naam zal bij sommigen eerder bekend zijn om hun Nato en Zulu banden dan om hun horloges maar ze voeren dus ook een eigen horloge lijn.

Hun verhaal over het horloge:
The Maratac™ Mid Pilot Automatic watch was privately contracted for a local agency. The watch features a sterile clean dial, with no date and no branding. This watch is made to exemplify the purest form of time which provides a simplistic feel to the watch. Maratac™ has decided to use a Miyota (8245) 21 jewel movement known for its exceptional quality and accuracy. The Miyota movement provides 40 hours of power reserve when not in use. This movement is specially made by Citizen watch corporation.
The Maratac™ Mid Pilot watch is truly a “Manly” watch at a little over 39mm wide and 60 grams. This watch is ideal for both formal and casual events and is truly built to last with a robust sapphire domed crystal.

De specs:
• Case: 316 stainless steel case cut from solid block.
• Dial: Print dial. With super luminova C3 color.
• Hands: With super luminova C3. Matte finishing
• Strap: With strap
• Movement: 8245 (Japan movt)
• Water resistant: 10 ATM water resistant.
• Crown: Screw crown.
• Crown tube: Screw tube
• Shoulderless Spring Bar: Insert spring bar to case leg.
• Case back: Two pieces of screw etching case back.
• Glass: Sapphire crystal domed
• Bronze movement retainer
• Non-hacking movement

Dit model al langer op het oog gehad maar er was lastig aan te komen doordat ze alleen naar US adressen stuurden.
Hun statement hierover:
Due to the value of these watches we can only ship them via UPS to U.S. stateside addresses
Het zal :slight_smile:

Hier kwam ook nog bij dat dit een discontinued model werd. Hierdoor kwam het er niet meer van. Gelukkig zijn ze dit model weer gaan leveren en had ik hulp van een mede-forumlid (wus) om dit horloge toch te kunnen kopen.

De foto’s

4 likes

Zeker een gaaf horloge! De kroon en de wijzers spreken me erg aan! Het weggekapte zesje, hadden ze van mij helemaal weg mogen laten.

gave interpretatie van een flieger, toch wel een beetje een moderne touch

Dank! Helemaal mee eens. Ook wat betreft het zesje. Al viel dat me pas echt op bij het maken van de lume foto :slight_smile:

Dat hebben ze inderdaad leuk gedaan. Dit is voor mij in ieder geval ook een test voor de eventueel toekomstige aankoop van een Stowa Flieger.

Hey Merl.

Ik ben gewoonlijk niet zo “fliegerig”, maar deze is best stoer. Ziet er degelijk uit.
Mooie kroon.

Veel plezier ervan !!!

Elf.

Ja mooi(tu)

Klassiek in een modern jasje.
Flieger kroon op 4uur praktisch en stijlvol.
Goede specs.
Misschien wel veel leuker dan een Stowa :wink:

Het zesje vind ik opties prima in balans.
De band kan wat spannender.

Grt.

Drex

Dank je, ik weet zelf niet of ik ‘fliegerig’ ben maar dit horloge is een goede test hiervoor :slight_smile:

Dank, ik neig momenteel naar het bandje die er op onderstaande foto op zit

Leer is een goeie keuze voor een flieger(tu)

Tip;)

Er zijn een aantal leden op dit forum
die hele mooie hand-made lederen banden maken
van uitstekende kwaliteit.

Dat is deze klok beslist waard en je hebt er
nog meer plezier van.

Grt.

Bedankt voor de tip! Zal eens rondkijken :slight_smile:

proficiat!

Ik kwam toevallig op dit topic terecht. De Maratac even leren kennen, erg gaaf horloge.
@drex heb je misschien nog info over wie de handgemaakte lederen bandjes maken?